När saker och ting inte blir som man tänkt sig

Idag undrade mina elever om vi kunde göra om lektionen på eftermiddagen till en handledningslektion (läs: de kan åka hem och skicka förvirrade mail alternativt ringa mitt i natten och vara förvirrade in person) eftersom vi ändå bara skulle jobba med att skriva klart texter. Ja. Det kunde vi. Nackdelen var att då fick jag tillbringa eftermiddagen med näsan i en massa uppsatser istället för att mysa med "min" tvåa. Om jag måste läsa EN ENDA RAD TILL om hur man kan förbättra framtidens arbetsplatser kräks jag nog. Eller biter av mig en tå. I ren desperation.

Idag tappade en kille en toalett i korridoren. På stengolvet. Det kraschade jättehärligt.

En äldre kollega frågade idag varför jag studsade fram. Jag ville svara "för att jag är så lätt på foten", men jag hann inte komma på den förrän det var för sent. Istället sa jag "för att jag har så lätta skor". Det var ju nästan lika bra. Eller inte.

Jag funderar på att alltid avsluta mina stycken/sekvenser med en väldigt kort mening. Det blir liksom klatschigt, eller hur? Nä?

Kommentarer
Postat av: Anna

Ehhh... Tappade en TOALETT?? Hur, vad gjorde den där, borde inte den suttit fast i golvet typ? Gärna hopskruvad med till exempel ett avloppssystem?

2009-10-20 @ 08:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0