Jag vill också ha jaktlicens

Dagens hysteriska skrattattack

Jörgen och Sofie pratar om jaktlicens (eller nåt sånt, inte riktigt min hemmaplan) och min SICK TWISTED hjärna associerar som den själv vill:

S: Men visst måste man vara över 18?
J: Ja, och så måste man ha en erfaren jägare med sig.
Jag börjar fnissa lite diskret men ändå så pass att jag missar en del av samtalet.
J: Det gäller ju att kunna ta hand om det man skjutit också.
Jag dör nästan i konvulsiska skrattattacker
Jag: Ja man kan ju inte dumpa dom hur som helst i skogen.
J: Sen är det ju det där med eftersök också.
Jag: JACKKÖN!

Behöver jag säga att övriga deltagare i konversationen var måttligt roade över mina bidrag?

Idag är jag annars i sorgligt skick. Tror jag ska slänga igång nån riktigt snyftig historia och dricka lyxte (från ICA Söder). Med tända ljus. Uhuhu.

Kommentarer
Postat av: Anna

JACKKÖN?? Jag visste inte att man behövde licens där!? Men håller med om att det är dumt dumpa bytet i skogen. Bättre placera de nånstans där man kan hitta dem igen. Med tanke på eftersöket. :-D



Höll just på å skratta ihjäl mig, var tvungen ha högläsning för en ung pojke på jobbet som jag för tillfället delar rum med :-)

2009-10-06 @ 06:55:34
Postat av: Jessika

I jackkön är det alltså eftersök. Det är där alla skadeskjutna stackars byten befinner sig... Kan vara farliga om de blir trängda, men de är också långsammare än genomsnittet!

2009-10-06 @ 07:28:07
URL: http://jessikavingakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0