Behind closed doors...

Jag misstänker starkt att jag tänker alldeles för mycket. Men har ni aldrig funderat på vad alla andra människor gör när man inte ser dom? Eh... och anledningen till att jag funderar på detta har givetvis ingenting med alla mina egna konstiga ovanor att göra... Men jag tänkte så här: om alla mina säkert... TJUGO läsare... skriver en grej så kanske min nyfikenhet stillas i alla fall lite?

Ja okej då. Jag bjuder på lite av det jag gör behind closed doors också. Light-varianten. Topp tre tar vi en annan gång. Typ.

*Jag brukar försöka överraska mig själv då och då. Till exempel genom att gå och lägga mig med blött hår och lägga det liksom utanför kudden. Så att det torkar i mohikanfrisyr modell lång. För grejen är att jag aldrig kommer ihåg att jag gjort det när jag vaknar på morgonen utan det upptäcker jag först i badrummet när jag ska borsta tänderna. Hihi.

*Jag bäddar aldrig sängen när jag klivit upp utan på eftermiddan. Har hört att kvalstren gillar bäddade sängar, och jag räknar med att halva dan i obäddat skick ska räcka för att minimera kvalstermängden bland lakanen. Men jag älskar att krypa ner i en bäddad säng, och man måste ju hinna längta lite, därav eftermiddagsritualen...

*Jag kan aldrig lämna lägenheten med sladdar i eller maskiner på. Älskar sladdosor med av/på-knapp. Och de som säger att apparater inte börjar brinna bara för att sladden är i har aldrig varit hos familjen Nilsson. Där kan allt hända. Och det gör det också.

Ospännande? Skojaru?! Varför tror ni jag bor ensam?!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hm, du vet redan vad jag gör behind closed doors. Hade ju samma door rätt många år där.

Sen, och det här kommer att låta fel men det skiter jag i, gjorde vi ju rätt mycket knäppa grejer tillsammans i vad vi trodde var vår ensamhet. Karate till exempel. Själv har jag en konstig ovana att göra mycket misslyckade piruetter varje gång jag är i ett kök. Slutar oftast i att jag kantrar in i nån mindre bekväm köksbänk eller stol.

2009-10-06 @ 18:21:27
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: henrik

Mina bäddningsvanor påminner starkt om dina.

2009-10-06 @ 19:22:09
Postat av: Fraj

HA, vilken skojig sak! Jag gör många konstiga saker när jag är själv, och vet inte riktigt om den här räknas men tar den ändå.



Jag måste, av någon outgrundlig anledning, försöka inreda toaletter. Det låter ju inte så ovanligt, men här kommer det. Varje gång jag använder en offentlig toalett sitter jag där och funderar på hur man bäst skulle kunna inreda detta väldigt lilla utrymme till ett beboeligt rum. Man tar alltså bort toaletten i sig, och inreder därefter, komplett med sängplats och förvaring. Det är extra skojigt när man är på en ny toalett, och en rolig utmaning om de är pyttesmå.



Jag är nog störd.

2009-10-07 @ 02:45:00
Postat av: Anna

Kan väl bidra med mina något omständiga bäddvanor. Håller med om kvalster, men jag tror att lakanen liksom ska fastna skrynkliga om man inte slätar ut dem. Så jag slätar till underlakanet NOGA på morgonen, drar och stoppar till i alla hörn. Och puffar till och lägger kuddarna till rätta. Täcket vänder jag på, och drar sen ner det, så det bara ligger på nedersta delen av sängen, som överkast på hotell typ.

Sen, det FÖRSTA jag gör när jag kommer hem på kvällen är att dra upp täcket, bäddar till det alltså. OCH slår på väckarklockan. Så när jag sen ska sova är det bara att dra ner persinnerna coh krypa ner. Hm. Persiennerna brukar jag förresten dra ner medans jag gör min dagliga floursköjlning.

Herregud, inte konstigt man är singel.

2009-10-07 @ 15:33:42
Postat av: ...

Jag brukar tänka på dej när jag e ensam... Ehhhh Creepy stalker man i öppna landskap.... Hahahaha!!

2009-10-07 @ 17:22:09
Postat av: Jenny

Vad jag gör i min ensamhet (de få gånger jag numera är ensam...)



*sjunger, alldeles för högt i bilen

*Pratar med mig själv (när annars ska jag få SMARTA motkommentarer?!;P)



Så trist är jag, men å andra sidan har jag ju barn och sambo så jag har kommit ifrån de underliga vanorna...:P

2009-10-07 @ 17:58:23
Postat av: Martin

När ingen ser.

*spelar högmusik och sjunger med. (inte vackert)

*Svär och skriker åt folk i trafiken.

*Sover i duschen, huvudet lutat mot väggen.

2009-10-07 @ 20:50:07
Postat av: Anna

Hm, ja pratar med mig själv som alla andra här naturligtvis. Hur ofta är det annars nån som fattar hur smart man är och hur skojiga ens skämt är. Står i spegeln och är smart, särskilt när jag är förbannad el upprörd över nåt.

2009-10-08 @ 07:25:38
Postat av: Jenny

Kom på en till sak som jag gör i min ensamhet, knäpper kort på mig själv! Tack och lov för digitalkameran säger jag bara för jag kan lätt knäppa 20-30 kort på mig själv i stöten. Inte för att jag tycker om att bli fotad utan för att jag helt enkelt inte blir bra på kort utan hela tiden försöker få till ETT bra kort på mig själv. Dock utan att lyckas, finns en anledning att mitt profilkort på FB är sen 2006...

2009-10-09 @ 20:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0