Light bulb moments...

... som Dr Phil skulle ha sagt.

Jag kanske inte var på jättebra humör igår. Och det KAN vara i underkant. Man skulle till och med kunna säga att jag var heligt förbannad, utarbetad, ledsen och kanske en aaaaning självömkande. Helt enkelt olycklig. Idag är en mycket bättre dag.

Idag har jag haft minst två av ovan nämnda light bulb moments. Ibland behöver bollen bara sättas i rullning, så kan även en blind höna som jag hitta ett korn. Eller två. Ja, jag skrev min C-uppsats i svenska om fasta uttryck i språket (så om du nånsin behöver reda ut skillnaden mellan ett talesätt, ett ordspråk och ett idiom är det bara att hojta till). Vad jag har kommit på? Det... skulle kräva alldeles för mycket skrivande för att förklara det... Och jag är fortfarande lite fundersam över vad dessa insikter kommer att leda till.

I helgen ska jag vara kattvakt, gå på födelsedagsfest och längta efter den vita julgranen på Åhléns.

För övrigt finns det numera ett klipp på Youtube som verkligen visar min familjs allra bästa sidor. Fullständigt galet. Och alldeles... alldeles underbart...

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch då. Hade vi vari på samma ställe hade du fått en kram. Jag ahr också varit låg i veckan, särskilt ikväll. Men är också på väg uppåt igen nu. Lite sprit så. Inte världens bästa lösning, men va fan... Det funkar ju. Stor kram hjätat!

2009-11-06 @ 20:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0