Jag borde bli hockeykommentator

Jessika lyssnar på hockeymatch via webradio. Och funderar lite.

Kommentator 1: Det bevisar att det lönar sig att lägga puckar mot mål.
Ja. Är inte poängen att puckarna ska mot målet och gärna in i det? Eller jag vet inte?

Kommentator 2: Han har öppet mål men en Modoklubba kommer emellan.
Fast är det öppet mål om nånting kommer emellan? Nej? Jo?

Kommentator 1: Per Svartvadet håller på att krama ihjäl karln!
Ja vem fan skulle inte göra det?! Han gör ju MÅL! För Modo! Jag vill gärna krama lite Modospelare. Så jag förstår att Svartvadet passar på.

Kan det vara så att Modo faktiskt hittat en sån där... vad heter det... målvakt? En som faktiskt förstår vad hans jobb går ut på? Man törs ju inte tro det.

Jag kanske ska hitta på nåt annat att göra en lördagkväll än att sitta här? Fast grisvaccinet har gjort att jag inte kan lyfta armen över huvudet vilket effektivt eliminerar alternativet lördagsdans (det gör inte ont, det är bara rörelseförmågan som är kraftigt nedsatt). Och så borde jag tänka på blodtrycket tydligen. Dessutom vill jag titta på film och äta ostbollar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man kan bli gråhårig på kommentatorerna ibland, fast vem häver inte ur sig grodor i klass med de du listat, även i det vanliga livet...



Vad gäller Modo har jag nog ingen kommentar, det är endast via din blogg och fb som jag har en aning om att det gått ganska dåligt för dem... ;P

2009-11-30 @ 15:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0