Idag...

... ska bli en bättre dag än igår... Igår inledde jag med att slita sönder ett par strumpbyxor som jag absolut ville ha på mig. Sen passade jag på att hälla lite smoothie i håret och över tröjan.

På jobbet fick vi helt fantastiska nyheter: Hela engelsklärargruppen ska få åka till Dublin i mars!!! Vi har ju bara tjatat om det här i... över ett år är det nu va? Jag blev så glad att jag började grina. Stabilt.

Sen gick det stadigt utför resten av dan. Utom när jag delade en morotskaka med Annika. Eller när jag och min Anna bekände vår kärlek till varandra. Stabilt som sagt.

Lektioner lektioner lektioner. Tur att jag bara har en idag. Och för er som inte är lärare och tänker: "Ah, gud vilket glassigt jobb, bara EN lektion på en dag?!" vill jag bara säga att jag tänkte preciiiis likadant. Tills jag blev lärare själv. Vi har aldrig tid att äta glass.

Kommentarer
Postat av: Fraj

Jag är nog inte heller så stabil, din ordlek med glassen fick mig att skratta högt. På biblioteket. Usch och fy, men roligt, det var det!

2009-11-11 @ 10:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0