Hur man firar en födelsedag

TORSDAG
Födelsedagsmiddag på Interpool.

När jag och Annika anländer står varsin Cosmo och väntar på oss. Ja, och Jörgen och Miguel förstås. Men dom står inte, dom sitter.

Annika (vem annars): Älskling, skulle du kunna stoppa handen innanför mina tröjor?
Ingen kände sig först träffad i sällskapet, men alla borde kanske ha gjort det?

Jag: Den här gick ju rakt upp i huvudet.
Annika: Skål för huvudet!
Tydligen var min replik det roliga. Det fattade inte jag. Jag fattar det inte riktigt än?

För övrigt en afton innehållande stora mängder mat, stora mängder pecannötpaj, stora mängder skratt och en liten mängd jobbgnäll. Och blommor! Jag fick blommor! Jag kanske ÄR tjej ändå?

FREDAG
Pyjamaskillen svängde förbi med en After Eight. Utan att ens veta att det är tradition i min familj att man får en sån när man fyller år och att jag faktiskt var lite besviken över att jag skulle behöva gå och köpa en själv under lördagen...

LÖRDAG
Fest hos mig. Ni vet, ibland händer såna där saker som man bara inte törs föreställa sig. Det händer tydligen trots allt att människor tycker tillräckligt mycket om en för att faktiskt lyssna på vad man säger. Men att de dessutom i svadan lyckas urskilja vad som, hur löjligt det än må vara, är VIKTIGT för en torde vara mycket ovanligare. JAG FICK MIN GRAN!!! JAG ÄLSKAR MINA VÄNNER! DEN ÄR SÅ FIN!


Förfest. Gissa ämnet.

Angel: Jessika, kan du inte klia lite, du ser så fuktig ut?

Dharmanna: Åh Mio! Det är ju från den där.... Mio min.... Mio...

Martin: Är det nån av er som tror att de kommer att komma upp i den summan?
Sassa: Jag skulle bli glad om jag fick ett jobb.

Tor: Feel secure, wear a susp!

Dharmanna: Jag har varit på alla här i Gävletrakten.

Angel: Jag är inte ofin, jag är ärlig!

Angel: Åh, och då ska alla (pekar runt rummet) dansa genom mittgången till den där Chris Brown-låten!
Martin: Som kille frågar jag: har jag nånting att säga till om?
Tor: Då ses vi där.

Jag: Men det är några timmar där då jag inte vet vad som hände?
Angel: Har du sökt på Youtube?


Heartbreak Hotel
Inga snygga killar. En befarad spricka i en tå. Men ack vilket briljant sällskap.

Emelie: Hon har svalt också.

Emelie: Du ska inte tugga Anna.

Angel: Det var tungan det där, kände du det?
Jo tack. Jag kände det.


Kommentarer
Postat av: angel

På A svarar jag morot!!!

Underbar kväll! <3

2009-11-22 @ 14:04:08
Postat av: Monita

Grattis i efterskott! Skyller på bebis att jag inte kom ihåg det. ;-)

2009-11-23 @ 09:42:46
URL: http://blabarsnutt.blogg.se/
Postat av: Jörgen

Klart du inte förstår det roliga när du felciterar dig själv! Du nämnde aldrig huvudet, utan bara "den där gick ju rätt upp i...". Eller så hörde jag fel....då också! Vill minnas att jag hörde fel på slutet av kvällen med...

2009-11-23 @ 15:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0