En liten inblick...

... i Jessikas spännande kvällsrutiner... Jaaa, vad säger ni? Visst är det nåt ni har undrat över?!

På köksbordet står följande: ett (tomt) glas, en halvtom mugg te, ett fat med en halväten knäckemacka på, en förpackning After Eight (hehe), två ljusstakar med otända ljus (snart är de tända) och min älskling (min dator). Wow. Eller hur.

Jag växlar mellan Modomatchen på webradio och Spotify. Jag försöker att inte tänka på jobbet. Jag avbryter ibland ätandet med att fuldansa i köket när musiken helt enkelt är för bra. Jag tittar ut genom fönstret och in till grannen. Han glömmer ofta att ta på sig kläder. Jag slår igång elpianot och håller en mindre konsert för mina grannar. Jag planerar en lång varm dusch. Jag får hicka.

Dagens klart bästa citat stod min Angel för. Kanske årets citat. Om man hänger med på alla interna skämt som är inbyggda.

Angel och jag surar via sms för att vi inte hinner ses nåt ikväll. Hon ska nämligen vaccinera sig. Hey, det ska jag med! Vi bestämmer oss givetvis för att gå tillsammans.
Angel (sms):
Jag slutar kl 5 möter du mig vid jobbet 10 över? Shit en sprutdate!

Ahahaha. Haha.

På vårdcentralen hamnade vi i en mindre freak show. Nej, vi var INTE värst. I sprutrummet fick en liten tjej ett hysteriskt anfall när hon skulle bli stucken. Uppmuntrade att höra henne vråla: "DET GÖR OOOOOOOONT! AAAAAAJ!" precis innan vi skulle in. Jag må vara 28 men jag behöver fortfarande mutor för att göra otäcka saker. (Så jag och Angel hade givetvis bestämt att vi måste gå och fika efteråt.) Dessutom ställde sig en mycket bastant kille (tänk er hur man tänkte sig den där tysken i Stieg Larsson-böckerna innan man såg filmen?) bakom oss och hummade psykopatiskt. Tur att man är så stabil själv för tillfället.

På tal om just stabilt. Idag var det pyssel i personalrummet. Mycket trevligt initiativ! Annika och jag gjorde änglar (och jag fattar inte varför vissa tyckte att det var ironiskt?!) och jag blev bara lite lätt hysterisk när jag klistrade fast paljetter på fingrarna istället för på ängeln. Ändå kände jag mig stabilast i rummet. Lärare är ett kul släkte den här tiden på året. Om man uppskattar lyteskomik.



Kommentarer
Postat av: Fraj

HAHAHA, här har jag idogt samlat lustiga citat på en speciell blogg i flera år, så läser jag detta, det slår ju alla mina med hästlängder. Sprutdate, HAHAHAHAHA!

2009-11-27 @ 00:30:23
Postat av: angel

Nr. 201-231 får nu gå upp.... Men jag kom på en sak, Vi fick aldrig sjunga? Fast dom kanske kallar "ooooh AAAAAJJJ!!" som skönsång!!

Idol, auschwitz, speeddate, spraydate, sprutdate? Jadu... finns många ord för denna massvaccinationskväll!!! ;)

fick iaf trevligt sällskap och choklad som belöning, känner mig som ett barn igen!!!

2009-11-27 @ 13:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0