En lärares hårda vardag

Min första lektion blev inte av eftersom vi gjorde den igår. Min andra lektion jobbade eleverna själva. Min tredje lektion kom det inga elever. På det stora hela en bra dag.

Annars funderar jag på livets stora frågor: skulle det inte vara mycket bättre att jobba på en chokladfabrik? När ska jag gå och se New Moon? Hur opassande mail kan man skicka från jobbmailen innan de börjar räknas som spam? Är det normalt om en av ens chefer mailar till en särskilt för att tala om att Foppa spelar ikväll? Hur jobbigt blir det att gå till jobbet imorrn om Modo förlorar mot Brynäs ikväll (men på mitt arbetsrum visar vi RESPEKT på den fronten)? Kan man kvällsfika två gånger på samma kväll? Och sist men inte minst: kommer det att finnas några vita julgranar kvar när lönen kommer och jag har råd att gå och köpa en?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och det kanske jobbigaste: Tor var på plats i Läkerol Arena för att se Foppa o Moda vinna med 5-1!!! :-P

2009-11-18 @ 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0