Akta paraplyet

Som lärare hamnar man ibland i situationer som man verkligen inte vill befinna sig i. Man kan till exempel drabbas av svammel (mycket vanlig åkomma i yrket) helt utan sammanhang och gärna med en lagom pinsam touch. Vad gör man då? Istället för att erkänna att man gjort bort sig försöker man givetvis RÄDDA situationen. Gissa hur bra det går? Anna och jag var och såg Mark Levengood i helgen, han förklarade det hela på ett alldeles lysande sätt: "Om du har ett paraply uppkört där bak, fäll inte upp det." Så sant så sant.

Annars hade jag tänkt mig en lugn och händelselös helg. Det blev inte riktigt så.


Angel, jag har glömt alla citat från gårdagen?


Kommentarer
Postat av: Angel

hahah jag kommer inte ihåg... kommer bara ihåg vad du kunde fråga "Sjukrådgivningen" :D tssss....

2009-11-16 @ 16:02:32
Postat av: MrBacke

Jag trodde jag skulle komma ihåg... men nej...

2009-11-16 @ 20:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0