Vad man inte ska säga i klassrummet....

Ja det är kanske inte en jättebra idé att säga fel och börja prata om "adult fiction" (och jag menade faktiskt nåt helt annat!) mitt under en bokdiskussion... Annars har mina kollegor delat med sig av ännu värre fadäser, som att blanda ihop "hitta" och "finna" mitt i en mening. Inte bra. Eller som vår käre mattelärare på gymnasiet som mitt under en genomgång helt omotiverat hävde ur sig: "Snopp! Nej vad SÄGER jag!" Jag har i och för sig de senaste två åren fått en mycket större förståelse för mina gamla lärare och deras små egenheter men jag kan fortfarande inte förstå vad hans hjärna höll på med där...

Jag och R sprang nyss intervaller i Bollan, och jag insåg rätt snart att jag INTE längre skulle bli uttagen till kommuntävlingar på 60 meter (jo, jag blev faktiskt det på mellanstadiet!). Ett krav för sådana tävlingar bör rimligtvis vara att ben och överkropp befinner sig på samma ställe hos löparna och det gjorde INTE mina. Överkroppen var mycket snabbare än benen fast jag envist försökte övertala dem att JO, det GÅR att springa fortare!?! Och eftersom vi fortsatte att kivas mest hela tiden kommer jag nog att straffas med en HELVETISK träningsvärk imorrn. Det känns redan.

I morse vaktade jag nationella prov, sen hade jag lektion, sen rättade jag nationella prov, sen hade jag lektion, sen rättade jag nationella prov. Ett mönster? Eller en tillfällighet? Ingetdera. Det är maj.

Och så har jag adressändrat idag. Det kändes... lite skumt... Jag har inte riktigt fattat att det snart är dags, snart bor jag faktiskt i en lägenhet som jag verkligen VILL bo i. Dessutom verkar jag få flytthjälp av folk som har både huvudet och hjärtat på rätta stället, I like it! Om de sedan har muckler eller inte spelar väl inte så stor roll?

Kommentarer
Postat av: Anna P

ahahaa, adult fiction...

2009-05-12 @ 20:37:55
Postat av: Tor

Det där med "Finna och hitta" satte jag effektivt ihop när vi gjorde absolut sista genrepet på teatern inför spexet förra våren.. Snacka om att sabba "Gabriellas sång" ännu mer än jag lyckades med på premiären...=)

2009-05-13 @ 16:53:42
Postat av: Lovisa

Hellre en Freudian slip än ett nip slip.

2009-05-14 @ 18:04:22
URL: http://www.mytruestar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0