Trubadurer och uppsatser

Har ni sett Jeff Dunham-sketchen med Walter när han får "brain freeze" och säger AOOAOOAAAAOOO! SÅ känns mina muskler just nu... Antar att det är straffet när man prioriterar bort träningen för att gå på bal och andra dumheter...

Balen ja. Ack! "Mina" elever var fantastiskt vackra, otroligt stiliga och framförallt på strålande humör! Vi lärare var kanske inte RIKTIGT lika vackra men vi cleaned up pretty nicely må jag säga... När klockan slog midnatt och droskan förvandlades till pumpa ( ja okej, vår chaufför ville åka då) lämnade vi eleverna ifred och återvände till våra lärarkistor i Vasas valv. Min egen studentbal missade jag och eftersom jag tar igen det mesta så här lite senare i livet som jag inte hann med i tonåren så bockar jag av ännu en sak på livslistan! Nu är det mest skumma grejer kvar, vet inte riktigt hur jag ska klara av dem men va fan. Det går ju inte att banga nu!

Hahaha, på jobbet är humörväxlingarna minst sagt underhållande. Inte bara hos mig utan även hos kollegor och elever. Vi ligger alla på gränsen till komplett galenskap, ni skulle se mailkorrespondensen. Man borde ge ut en bok. Problemet är bara att ingen skulle förstå nånting, inte ens författarna av mailen.

Igår var jag en riktigt Gävlebo. Satt på Berggrenska, drack Newcastle och hörde (inte lyssnade på) trubadurer som försökte sjunga stämmor. Ibland lyckades de, ibland... inte... Sällskapet höll dock tonen.

AAHHH! Det flög just in en geting!!! Jag har tydligen inte kommit över min fobi. Tur att sopen har långt skaft... Hm. Det är nog ENDA anledningen att skaffa pojkvän, jag behöver nån som jagar ut getingar i sommar. Och ja Annika, jag sprang ut i andra rummet innan jag hunnit med någon form av rationell reaktion den här gången också... ;)

Kommentarer
Postat av: Annagrannen

Haha, själv lyckades jag kapa en stackare som försökte följa med mig in från balkongen.

In your face getingjävel!!! Och aldrig har det uttrycket stämt så bra bokstavligt, moahaha...

2009-05-30 @ 16:29:51
Postat av: Tor

man slås ju direkt av en viss nyfiken undran va dom andra sakerna på listan är...=P

2009-06-01 @ 11:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0