The dark side...

Japp. Jag har gått över till den andra sidan. Där mörkret regerar och man aldrig får fika utan barnfamiljer vid bordet bredvid... Jag... har... börjat... prata... gävlemål.

Häromdan sa jag på fullaste allvar "men vi tar EN VARSIN". Det kanske är lämpligt att upplysa alla som tycker att detta låter helt normalt att det där jag kommer ifrån heter "en var" eller endast "varsin". En annan dialekthybrid som plötsligt invaderat mitt språk är (dagens favorit) "men om ni går till plan två kanske ni hittar på nån" (journalister som letade en tjej i trean). Eh. Återigen: där JAG kommer ifrån kan man inte "hitta på" en elev eftersom det skulle innebära designande av bibliska proportioner. NÄR HÄNDE DETTA?!?! Ska man bara rulla runt, visa strupen och gilla läget? Nej, som äkta ångermanlänning (jaja, jag är inte född där men tycker att jag förtjänat att kalla mig det efter lång och trogen tjänst) är det dags att plocka upp handsken (a la Robin Hood Men in Tights) och ge gävlemålet en fet käftsmäll. Eat that bockjävel!

Käre far svängde förbi på väg söderut idag och tog en kaffe i Vasas personalrum, mycket trevligt. Särskilt underhållande var mina försök att visa upp honom för kollegorna, jag kunde inte hejda stoltheten riktigt... :D MIN PAPPA! FIN!

Hm. Jag borde rätta lite nationella prov nu.


Kommentarer
Postat av: Rickard

Nisse åkte förbi utan att du ens sa till!? Hallååå, jag tycker nog jag förtjänat att få bli introducerad för familjen nu. Jag har slut på bra ordvitsar dessutom. Shame shame, shame on you!

2009-05-04 @ 19:41:10
Postat av: Anna som trodde hon var din vän

Nää Jessika, nu blir jag riktigt besviken. HUR kunde du undanhålla mig mannen med det bevingade uttrycket "Ska man rensa hjärnan finns inget bättre än sprit. Sprit och åter sprit. Helst whiskey."

Eller vad sägs om Paul Poot och Toofefee.

Jag blir helt ledsen i ögat nu ju. :´(

2009-05-04 @ 20:45:11
Postat av: Lovisa

Så länge man inte överger sitt modersmål så.. men man får anpassa sig. Jag menar, att som i mitt fall gå loss på jamtska blir lite komiskt här ute vid kusten eller i andra delar av landet..Jag tror på dialekhybrider, däremot :) i bemärkelsen blanda lite hur som helst = charmigt.

2009-05-06 @ 13:51:12
URL: http://www.mytruestar.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag håller med Lovisa. Fast med reservationen att man faktiskt inte kan HITTA PÅ nån! Eller, som Kalles Emma som ju bara fanns i fantasin. Så hitta på kan man ju göra, men behåll det i fantasin...

I övrigt håller jag med Richard. Rensa hjärnan gör man med sprit. Eller möjligen sex. Men tyvärr är ju sprit enklare att få tag i. Om man lever i verkligheten och inte i fantasin... :-)

2009-05-12 @ 15:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0