Tänk vad man kan hitta...

... i bråten... Jag VISSTE ju att jag skulle hitta alla mystiskt försvunna ägodelar eftersom jag nu går igenom varenda litet skrymsle och varje liten vrå i lägenheten. Men kan nån förklara vad min fina bikiniunderdel som jag letade hela förra sommaren gjorde tillsammans med min gamla kurslitteratur? Inte nåt som lämpar sig för barnaögon, det är jag säker på... Jag har även hittat "utbildningshandledningsmanualsvägledning" till Hemsö fästning! A.k.a. "Lilla Guidebibeln"... Fastnade lite i läsningen där får jag erkänna. Ah, vilka minnen.

Och på tal om minnen hittade jag också en liten oansenlig anteckningsbok där jag tydligen valde att nedteckna mina kvällsfunderingar på Irland... För att behålla lite sans och förnuft här på andra sidan Nordsjön (är det Nordsjön som ligger där emellan? Vad är det annars?! Jag har ingen koll...) har jag nog valt att minnas allt som lite gråare, lite tråkigare och lite jobbigare än vad det faktiskt var. Anteckningarna tyder visserligen på att det fanns jobbiga aspekter också, men mest var det... alldeles... alldeles.... uuuunderbart. Fast jag kan ju ha fabulerat så att jag sedan skulle kunna se tillbaka och tänka "ah, men DÄR gjorde jag faktiskt något helt fantastiskt av mitt liv", trots att det egentligen bara var vardagslunk? Pja. Who knows?

Okej, jag erkänner. Jag försöker hitta annat att göra än att packa det sista. I'm bored. Eller vänta, det räcker inte riktigt för att beskriva känslan, jag är HELT JÄVLA SANSLÖST UTTRÅKAD AV MITT EGET SÄLLSKAP. Och tro det eller ej, men det är rätt ovanligt... Har visserligen varit på Willy's och inhandlat pizzaingredienser (som snart ska omvandlas till just... pizza. Massor med pizza.) men annars har jag sett... hm... eum... få se nu... NOLL personer idag.

Igår var det lite bättre, D och jag hamnade visst på Heartbreak? Trötta men vackra såg vi till att visa Gävleborna hur man dansar till schlager. En kille kom fram på dansgolvet (kille och kille, han var kanske lite äldre. Ja okej. Det var en gubbe...) och sa "Du dansar så bra, ska vi ta en bugg?" Få tänka. Eh, nä?


Jaja, jag SKA återgå till packandet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0