Vänstersvängar och kladdkaka

Helt underbar helg avklarad, och jag tackar Maria för det! :D Började bra redan i fredags när vi efter att ha halkat oss hem från tågstationen gjorde pizza och tog oss en fredagsöl. Eller två. Sen häcklade vi Let's dance-deltagare och försökte komma ikapp med skvallret (jamen vadå, det händer tydligen mycket i Härnösand! Och vi ska ju bara inte prata om vilken action det är här i Gävle. Ojoj). Lite lätt slitna var vi dock båda två (det är jobbigt att vara ledig) så det blev en tidig kväll. Skulle visa sig vara ett klokt drag eftersom M:s telefon ringde strax efter åtta (nej, hon heter inte Linnea) och vi masade oss upp en stund senare. Stärkande frukost till två växande flickor (ja vi jobbar på putmage?) och iväg ner på stan. Först blåste det lite, sen blev det snöstorm. Gävle från sin bästa sida. I första butiken hittade vi det vi sökte (åååååh så fina byxor/leggings), så resten av shoppingrundan var mest för syns skull... Namnsdagsfika på Waynes, sen tyckte vi att det fick räcka med aktiviteter på en stund. Hem till TV-soffan nästa, pizzarester och dåliga dokumentärer. Sen dök plötsligt Chad Michael upp i rutan så vi blev... kvar i soffan... en stund... Tills det var dags att piffa!

Vi har ju vanan inne när det gäller att preppa sig för dans, så vi hann se lite Mello också. Och dricka en Irish. Och äta lite kladdkaka. Har för mig att vi gjorde middag också, ja lax var det ja! Kladdkakan lämnade ett mer bestående intryck... Darling Dharmanna hämtade oss i en liten grön sak (bilar KAN vara söta) efter att Maria gjort en farlig vänstersväng runt husknuten och vi blivit inspanade av hela klientelet på O'Learys och så bar det av mot Estraden. Jag gillar verkligen inte att dansa på ett nytt ställe, man känner inte en käft och man har ingen aning om vilka som är säkra kort... Men hör och häpna: det var faktiskt en lyckad danskväll! Visserligen fick jag nacksspärr och Maria var tvungen att dissa både det ena och det andra, men däremellan hann vi med att ha riktigt kul! Dök upp lite gamla bekantingar också, plötsligt var vi flera Härnösandare än väntat på plats... :P

Dagens bravader måste också nedtecknas, även om jag har svårt att tro att någon av oss kommer att glömma dem. Eller han. ;) Lägenhetsvisning låter ju inte så spännande på papperet men ack så fel man kan ha! Rätt fin lägenhet men inget för mig, men lägenhetsinnehavaren däremot... Jesus... Om han kom med på köpet skulle jag inte tveka en sekund. Inte Maria heller. Där snackar vi farlig vänstersväng! (de interna skämtens återkomst! Hehehe... ) Vi blev alldeles vimmelkantiga av beundran och jag har ärligt talat ingen klar minnesbild av lägenheten alls. Chockskadad.

Showträning med Jess sen, jäklar vad bra det kommer att bli!!! Influensan verkar ha tagit vår Jen, men vi ska ta henne tillbaka, vänta bara... Sen var det dags att vinka av Maria vid tåget, så nu är det tomt här hemma må jag säga... Suck...

Kommentarer
Postat av: Dharmanna

Bilar kan vara söta faktis.. ;) men vad missa jag för kille på lägenhetesvisningen.. ? nyfiken i en strut

2009-03-02 @ 22:42:02
URL: http://dreamdharma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0