Smärta, show och söndagspromenad

Oaaaaj! Vet ni vad som är ganska onödigt? Att i sin iver över att ha varit duktig och lagat grönsakssoppa röra om LITE för ordentligt i grytan så att det skvätter ut flera matskedar kokande vatten som LANDAR PÅ VÄNSTERFOTEN! Har en jättefin blåsa på ovansidan av foten nu, men eftersom jag drog av mig strumpan har blåsan naturligtvis spruckit också, så nu kan jag inte ha någon strumpa på mig. Nån som varit hemma hos mig på sistone? Då vet ni att Gavlegårdarna försöker frysa ut mig och det inte är att rekommendera att försöka gå barfota på mitt iskalla golv... Win-win situation? Eller vad heter motsatsen?

Ja kanske försöker universum jämna ut helgens facit lite eftersom jag låg så mycket på plus innan denna lilla olycka inträffade... Igår var det dags för vår andra show, i en liten stuga på landet! :D Vi åkte och vi åkte och vi åkte (vår fotograf/kamerakvinna/chaufför Fia körde) och sen åkte vi lite till och till slut var vi framme i Gårdskär och en 30-årsfest där vi marscherade in till publikens (okej mest den manliga delen av publikens) visslingar och hejarop. Nästan i alla fall. Jag är rätt säker på att jag hörde en vissling. Eller i alla fall en inandning. Hursomhelst, efter lite riggande och inmundigande av alkoholhaltiga drycker (vadå, jag är jätteförkyld och hostade, snorade och kraxade omvartannat, jag BEHÖVDE en hutt. Eller flera) stegade vi in på scenen till tonerna av Total Eclipse of the Heart. Snacka om ready-for-take-off! Inte särskilt svårflörtad publik, ett program som innehöll allt från schlager till riktiga gamla rockrökare som dessutom avslutades med I love rock 'n roll och tre skitsnygga brudar på scen, behöver jag nämna att vi blir inropade för extranummer för att ni ska förstå vilken succé det blev? ;) Jaja, vi kanske inte satte ALLA steg och jag kanske nästan ramlade av scenen vid ett tillfälle (men det finns inga bevis eftersom kameran just då var inzoomad på en gardin) och ja, jag tillbringade mesta delen av showen bakom en enorm kandelaber och fick således utstå några riktigt heta minuter men det skulle ju vara hemskt tråkigt om vi var perfekta nu när det är så roligt att jobba ihop?

När vi showat klart åkte vi (via Max där vi staplade in med hattarna på sned och tyckte att vi var rätt coola. Är inte helt säker på att resten av klientelet höll med, men va fan... Det är inte alla som förstår rockstjärnors storhet!) till Jennie och såg på filmen från showen. Jag fick bara ett par hysteriska skrattanfall (förlåt Jennie om jag råkade spotta lite dressing i soffan)  så betyget blev godkänt!

JWWA är the next big thing, i alla fall i mitt liv, brudarna är HELT JÄVLA UNDERBARA! Och så snygga!

Idag har jag tagit en promenad med Rickard till ICA. Han tyckte ICA Maxi, jag tyckte ICA Fjällbacken på Brynäs (skiljer ganska många kilometer, ni får gissa vem som röstade på den kortare promenaden); således gick vi till Brynäs.

Kommentarer
Postat av: Nils.Nilsson

Ja då är det väl dags för dig också att snart komma åkande i limousin du också till spelningarna.

Inte hur jag kan förstå hur du kunde sjunga som du lät dagarna innan.

Kram far

2009-03-15 @ 16:52:20
Postat av: Therese

Var är bilderna, shalalalala??

2009-03-15 @ 17:01:12
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: Jessica/Mylla

Ta det försiktigt med foten!! Jag får fortfarande använda sunblock på min när jag är barfota, och bränner mig ändå i solen...

2009-03-19 @ 00:59:47
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0