Rise to the occasion

Happ, klockan är snart åtta på en söndag kväll och jag är rätt övertygad om att jag kommer att dormsova om ungefär... en timme? Max?

En mycket trevlig helg är till ända! Började med lite städande och matlagande, och sen dök Pia upp på fredagkvällen. I vanlig ordning infann sig ändå fredagskoman (turligt nog för Pia också) lagom till Let's Dance, så efter en stärkande middag med smaskig efterrätt kröp vi i säng rätt tidigt för att orka med lördagens äventyr. Jag hade dessutom börjat uppvisa högst ovälkomna symptom på en sån där löjlig vårförkylning (jo, det ÄR vår nu! Snart!) så det var nog klokt... Mindre klokt att, trots att symptomen förvärrades, ändå göra stan på alla möjliga sätt igår. Men vadå, hon fyller ju bara 25 en gång, right?! Så jag tog mitt ansvar och hade riktigt kul på kuppen. Vi hann med en shoppingrunda (nej, jag shoppade ingenting, jag bar bara Pias kasse lite ibland för att få känna mig med i matchen), en STOR semla på Waynes (tårta är för mesar!) och en rundvandring på Systemet. Väl hemma hade vi gott om tid på oss för förberedelser, så vi var givetvis inte alls klara när klockan närmade sig festdags. För det skulle ju tyda på nån slags realistisk tidsuppfattning?

Lite lätt party, vidare på Heartan till både dans och drinkar! Jag tappade rösten efter ungefär en timme där nere, vilket bara resulterade i att alla ville bjuda mig på drinkar/shots/hångel som skulle jaga bort förkylningen... Det gick jättebra! Jag missade dock efterfesten (amatörmässigt!), men det gjorde inte Pia, så det får väl anses vara en lyckad kväll? Man går för en gångs skull ut SÄKER på att få med sig nån hem, men lyckas med konststycket att ÄNDÅ somna i en tom lägenhet? How a cow?!

Idag har vi showtränat. Jag har lite problem med de höga tonerna. Och de låga. Och alla däremellan. Rocklåtar kan jag kraxa fram, men schlagerbitarna är bara att glömma... Så nu blir det till att hårdkurera sig till nästa helg då det är showdags!

Håll tummarna kl 12 imorrn, då är det budgivning på drömlägenheten...

Och TACK Pia för besöket och allt du är!


Kommentarer
Postat av: Pia

Som sagt, grymt kul helg! Och nästa gång blir det efterfest för oss båda. Jag har lovat Martin att se vem av oss (honom och mig, alltså) som gör kombinationen bakfull+gnällig bäst/värst... Så nu måste jag ju åka ner igen =)

Lovar att hålla tummarna imorgon.

2009-03-08 @ 22:26:28
Postat av: Pappa haj

Na na nananana. Lycka till med budgivningen pärlan!

2009-03-09 @ 08:03:19
URL: http://fulltuta.blogspot.com
Postat av: Babe

Du sov väl ensam i sängen hoppas jag? ;)

2009-03-09 @ 16:38:18
URL: http://trondheimdreamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0