Ring aldrig taxi när du är kissnödig och andra katastrofer

Varför är det telefonkö till taxi när klockan inte ens är nio på en fredagkväll? Är det bara jag som ser fördelarna med att spendera fredagskvällarna i soffan med vin och chokladkaka? Och spara eventuella kvarvarande krafter till lördagens äventyr? Jaja, folk är konstiga i den här delen av landet...


Hehehe, idag höll jag på att orsaka en katastrof av ganska stora proportioner... På PAPPERET låter det inte så farligt, men jag hade hjärtklappning i ungefär en halvtimme efteråt. Skulle flytta min nya fina glasbokhylla (ja den är inte HELT i glas, hyllorna är av glas) som mamma och jag satte ihop sist hon var här. Tyvärr hade jag glömt att vi inte riktigt skruvade fast stagen baktill, så när jag drog lite försiktigt i den välfyllda hyllan (dumt att först lyfta ner alla grejer och sen lyfta upp dem igen när jag bara skulle flytta den ett par decimeter) så TIPPADE DEN plötsligt! Eller rättare sagt, den skevade iväg på tvären så att filmer och böcker och tavlor och lådor flög åt alla håll. Jag försökte desperat hålla kvar glasskivorna (min prioriteringsförmåga var det inget fel på eftersom de annars hade ramlat över MIG) och med hjälp av händer och fötter staga upp den stackars hjälplösa hyllan. När allt hade slutat ramla stod jag alltså där, med fem glashyllor på svaj och grejer överallt. VAD GÖR MAN DÅ?! Jag kunde inte släppa hyllan for obvious reasons, men jag kände inte riktigt för att stå där hela kvällen heller då en fet bit chokladkaka med mitt namn på väntade i frysen. Så vad gör man? Jag vet inte vad man gör men kvinnan i det här fallet spenderade en hel del tid med att bit för bit plocka isär hyllan och sedan under vildsinta svordomar skruva ihop den igen. Skruvarna var tamejfan inte anpassade för hålen. Grrr. Men nu JÄVLAR står den där den ska, HOPSKRUVAD. Hahaha, fatta att den har stått där några månader i detta rangliga tillstånd, det hade räckt med en liten viftning i sömnen (ja okej, en ganska våldsam viftning men ändå) så hade jag haft hela min bok- och filmsamling samt några kilo glas över mig. Snacka om överraskning!

Puh, det var det mest spännande idag. Jag har också hunnit med att irritera mig på Alla Flickor IGEN. Grammatiska fel i svenska texter är inte nån stor favorit... "En kvinnokarl som utger sig ATT HAN är gåvan just till dig". Man utger sig FÖR att vara något, inte ATT vara något. Suck. Tänk att man ska behöva vara lärare jämt.

Varför JAG ringer taxi? Systeryster är på väg hit!

Kommentarer
Postat av: Nils.Nilsson

Heter du mjölkchoklad Sweitsernöt "vet inte hur det stavas " Eller toofefee.Vet inte om det heller är rätt stavat.

Kram far

2009-03-28 @ 13:26:06
Postat av: Partner in running

http://tjejer.spelo.se/twilight-makeover.html

Här kan du leka med twilight-mannen.

2009-03-28 @ 18:46:33
URL: http://fulltuta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0