Return of the angels

Ooops, nu blev jag så till mig över rubriken jag skrev att jag nästan tippade en kopp kaffe och ett glas vatten i knät. Men lugn bara lugn, det gick bra!

Jaa, gårdagskvällen var minst sagt underhållande... Började med att jag osminkad vinglade i partyoutfit med systemkassen i handen till D (eftersom denna fantastiska kvinna erbjöd sig att sköta sminkeriet - och shit vad snygg man blev, eller hur A? ;) ), varvid samtliga killgäng jag mötte började med att ge mina fötter, ben och ja... resten uppöver en bit, uppskattande blickar tills de nådde ansiktet. Då hoppade stackarna nästan baklänges av förskräckelse... Om nån undrar VARFÖR man som feministiskt lagd kvinna sminkar sig kan jag förklara det ganska enkelt: för att jag skräms nog mycket med mina åsikter.

Förfesten fortsatte i ett betydligt snyggare tillstånd (efter att jag dessutom fått lite hjälp med att platta till håret som i Gävles fuktiga (?) klimat gjort lite utflykter åt alla möjliga håll) och efter en gratis taxiresa (man ska tydligen ha rätt kontakter!) landade vi på Heartan i precis rätt tid. Vi hann in och få oss lite dricka innan lönehelgsanstormningen kom. Jesus vad trångt det blev! Hade en otroligt kul konversation i toakön (som vanligt) när det var så många tjejer i vägen att vi allvarligt övervägde killtoan. Jag kom dock ihåg när vi gav oss på detta på en rockbar i Dublin och blev utslängda... :P Kanske borde jag ha insett att risken att bli utslängd för en sån grej på Heartbreak var minimal, men jag var inte riktigt rationell där tror jag...

Jag hann med att krama lite stackars lärarkandidater (jag har absolut för mig att vi konverserade också, men jag är inte helt säker på att jag hörde nånting där), få syn på oväntade överraskningar, och springa på Jess och Fia! Blir så sjukt showsugen när man träffar flickorna ju!

Sen dök Charlie upp för att ta hand om sina änglar... Förstärkning hade han skaffat också (vilket verkligen kunde behövas med tanke på änglarnas tillstånd), så jag fick både sista dans och skjuts hem - underbart när man har provat in sina nya högklackade stövletter... ;)

Idag... ska jag rätta uppsatser... Kan det inte vara igår igen?!

Kommentarer
Postat av: Angel A.

hallå, vaddå? Vad var det med våra tillstånd? ;) Jag var fullt medveten om vad jag höll på med. eeeh!!

2009-03-29 @ 14:16:03
Postat av: Pia

Tro mig, jag hade mycket hellre vaknat hos dig! Hände det något speciellt som gjorde att jag borde varit med och upplevt det? :P

2009-03-29 @ 15:42:29
URL: http://lyckoblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0