I'm Irish and I'm proud to be Irish

Ungefär halvvägs in i dagen (som för övrigt började vedervärdigt tidigt) kom jag med hjälp av kollegor på att det är St Patrick's day idag. Den ska man faktiskt inte fira i Sverige även om det råkar vara vårväder här nu... Usch. Jag ska i alla fall försöka göra det bästa av situationen och ta mig en Irish Coffee strax. Och lugn bara lugn kära vänner, jag ska akta mig för duschkabiner sen så att den nyligen hopläkta tån får en sportslig chans att fungera normalt ett tag. Det räcker faktiskt med en redig brännblåsa på vänsterfoten.

Är så glad för kära systers skull!

Lite mindre glad för mina helgplaners skull, hade två säkra partyhelger planerade sedan länge tillbaka men oanade omständigheter ställde till det så nu står jag med två helger UTAN två av mina favoritpersoner. Ja va fan. Planer är till för att ändras.

Idag kom jag på varför jag haft ett sånt oresonligt begär efter choklad de senaste dagarna. Lite märkligt är det att jag ALDRIG kommer ihåg att jag faktiskt brukar drabbas av PMS då och då? Jag hinner alltid börja tro att jag 1. håller på att hamna i en livskris och 2. har återfått mitt sockersug men den här gången av gastronomiska proportioner. Om man dessutom kombinerar detta med träningsabstinens som heter duga (om man inte kan prata utan att börja hosta får man nog inte träna heller. Eller? Bara lite?) får man följande resultat: det är inte jättekul att vara jag just nu. Hahaha, eller vänta förresten, det är ALLTID jättekul att vara jag men just nu är det halvtungt också. Jag kan ju göra flera saker samtidigt.

Men jag kan INTE skriva blogg och dricka Irish samtidigt. Datorn är inte avbetald än.

Over and out.

PS. Person jag mest av allt vill ska starta en blogg: Tor! DS

Kommentarer
Postat av: Rickard

+1 på Tor!

2009-03-17 @ 20:11:21
Postat av: Pia

Visst är det fascinerande att man kan glömma bort något som återkommer varje månad?



Och jag kan nästan garantera att Tor aldrig kommer skaffa blogg, det går inte att skriva blogg på skrivmaskin, vet du :P

2009-03-17 @ 21:23:15
Postat av: Jessika

Jag kan renskriva den om han skriver på skrivmaskin! :P

2009-03-17 @ 21:32:58
Postat av: Therese

Jag röstar också på Tor! Han skriver alltid så skojiga kommentarer...sen är han ju grymt litterär också. :-P

2009-03-17 @ 21:35:25
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej, hittade din blogg via Vildvittran! Det märks att du och Therese är systrar - era bloggar är hysteriskt roliga båda två!



/Emma i Härnösand

2009-03-19 @ 20:17:37
URL: http://emmainthecity.wordpress.com/
Postat av: Tor

Ojoj.. Man blir ju minst sagt smickrad när man läser detta! Dessutom är jag lite på fyllan just nu så vore detb inte för mitt ståndpunkt i denna fråga skulle jag kanske startat en blogg ögonblickoigen.. För att minimera dinw besvikelse så kan jag avslöja att min egen blogg most likely will come out i en tryckt romanform later on så att säga! =)

Puss min äslade vän!

2009-03-19 @ 22:12:07
Postat av: Pia

^ Tor efter en halv liter vin och två tequila...

2009-03-19 @ 22:47:34
URL: http://lyckoblandning.blogg.se/
Postat av: Tor

Tack Pia, jag är så stolt! =)

2009-03-20 @ 09:32:17
Postat av: Therese

Haha, dagens garv!! Tor, du är så jäkla bra! :-D

2009-03-21 @ 14:13:53
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0