Bloggsnokare

En elev som bott på Irland några år kommenterade min NUI Maynooth-tröja idag och jag TROR att jag blev lite överentusiastisk... :P

Vet ni vad man kan roa sig med som lärare? Leta upp sina elevers bloggar och se vad de skriver om ens lektioner och uppgifter... Hehehe, ni anar inte vad skoj det är! Klart man får reda på mycket man skulle kunna klara sig utan, men de erkänner i alla fall där att de inte har hajat en uppgift fast de inte vågar säga det till mig. Haha. Got you. Inte nog med att man får en massa smaskiga detaljer om deras privatliv som man sedan kan använda mot dem (my evil side) man kan också passa på att rädda uppgiften innan den går helt överstyr (my kind of good side).

Spenderade kvällen i mycket trevligt sällskap, Rozita och jag började med en sväng till gymmet och tog oss sen (efter en dusch givetvis!) ner till stan och Waynes... Via godisaffären... Och nej, jag handlade inte till mig själv! Jag mutar eleverna för att de ska komma till kontaktlärartiden. :D

Exakt hur patetiskt är det att sitta och vänta på att en person ska höra av sig? Jag röstar på väldigt. Monstruöst. Hiskeligt. Så jag använder mitt nya sätt att tänka, lärt mig av vad hon nu heter... Mia självhjälpscoach! (Nej, inte Mia i Mia & Klara även om hon säkert skulle vara ett minst lika bra val.) Man säger till sig själv: "Stopp. Nu tänker jag i de här banorna istället" och så byter man spår. Det går... så där... Min hjärna är lite för överaktiv, så den kan tydligen följa flera spår samtidigt. Den tappar bort sig lite då och då, men what's new?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0