Visst är fröken och skolan bra men...

... sommarlov vill vi haaaaa!

Så har jag inte bara fått sommarlov utan jag har också hunnit med att på knappt en vecka åka från Gävle till Hällsjö, till Härnösand, till Kovland, tillbaka till Härnösand, tillbaka till Hällsjö och till slut tillbaka till Gävle. Puh. Jag är lite matt nu.

Det hela började alltså med att käre far plötsligt skulle förbi här på onsdag istället för torsdag. Jag är ju inte den som är den (för att klargöra: jag köper alltmer att livet måste få ändra riktning då och då även när det gäller bagateller) så när han tidigt på kvällen dök upp här var jag givetvis laddad till tänderna. För att åka bil. Men jag fick köra. Hehehe. Man kan sammanfatta hela resan med en situation: Jessika har solen i ögonen men är rätt glad ändå. Pappa Nisse ropar plötsligt: "AAAAH, TRAFIKLJUS!" varpå Jessika alldeles för sent ser att det några meter längre fram står lite trafikljus som är lite röda. Hallå?! Vad är det för jävla idé att sätta trafikljus på 70-väg där kvällssolen hamnar rakt i ögonen på trafikanterna? Vadå mitt fel? Pöh. Skulle inte tro det.

På torsdag lånade jag lilla Pärlan och körde ner till Härnösand för att inta Annas gästrum innan det var dags för avfärd med Maria till dans i Kovland. Dansen sög men i pausen packade Maria upp matsäcken som bestod av jordgubbar, grädde och kladdkaka. Jag började nästan grina. Hon e bra hon min lilla gumma! :D I bilen bredvid satt några tjejer och piffade järnet, det var puder och ögonskugga och parfym och spray och nagellack. I vår bil moffade vi järnet, torkade av oss runt munnen, sprayade en dusch parfym över håret och var fit for fight igen. Jag försöker absolut inte att antyda att en av dessa paussysselsättningar var BÄTTRE eller INTELLIGENTARE eller ROLIGARE än den andra, men jag vet vilken JAG föredrar. :P

Fredag var midsommarafton, då lyckades mitt gamla Härnösandsgäng sammanstråla igen på hemlig ort. Trots att vi åldrats en del sen sist lyckades vi med en 12-timmarssittning (även om värdinnan som vanligt kröp i säng lite före oss andra... ) som blev precis så bra som jag hade hoppats. På alla sätt. Av nån anledning handlade väldigt mycket av konversationen om fultal? Mycket märkligt i DET sällskapet. Hoho.

Midsommardagen spenderades som sig bör i soffan. Fast jag tog en liten prommis med Maria, andades lite välbehövlig havsluft och smaskade återigen kladdkaka (ja? Det fanns kvar?) innan Anna och jag med varsin bok i händerna utövade lite asocialt umgänge. Det gick alldeles utmärkt det med.

Sen var det dags att röra på sig igen, för det skulle ju vara synd om jag faktiskt kom NER lite i varv nu. Hm. Till Hällsjö alltså, nästan en hel söndag med familjen och en sanslöst rolig tekväll med ett par Hällsjöbrudar som tydligen hade lite problem med att hålla sig ifrån varandras tår? Ja jag vet inte, återigen var jag helt oskyldig, fotfobiker som jag är...

Nu är jag efter en bilresa i Jimmies princess tillbaka i Gävle och har ÄNTLIGEN fått arslet ur och städat klart min gamla lägenhet på Söder. En hemskt snäll kollega, en gullig elev och en underbar vän var på olika sätt högst behjälpliga i detta vilket gjorde att jag nu i lugn och ro kan spendera resten av veckan med att städa mitt nya hem istället. Jippie.

Men VET ni?! JAG HAR SOMMARLOV!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Eh... 104.

Jag har förresten en ny & annorlunda blogg nu.

2009-06-29 @ 05:42:47
URL: http://cutescars.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0