Sjung om studentens lyckliga dar...

Idag har mina fina tagit studenten med dunder och brak!... Jag har ALDRIG hört "Den blomstertid nu kommer" framföras med sån kraft som i Vasaskolans aula idag!!! Det var... inte helt i takt eller rätt tonart, men maffigt!

I vanlig ordning blev det sedan läraröl för att stödfira lite och då dök Tor upp! Alltid konstigt att blanda två världar, men ibland passar de synnerligen bra ihop... Jag vet att man inte ska försöka påverka andras beslut så jag säger ingenting utom att JAG skulle bli glad om två av mina favoritpersoner hamnade här i Gävle. Fast jag blir nästan lika glad om de blir lyckliga nån annanstans också... :)

Nu har jag börjat stressa över min sommarkalender, så jag lägger den åt sidan. En dag i taget. Imorrn är det dags för betygsutdelning (får väl se i vilket skick de stackars treorna dyker upp...) och sen har eleverna sommarlov! Vi andra jobbar vidare några dar nästa vecka också, sen är det visst midsommar? Som tur är finns det tre personer som liksom jag hellre firar andra saker så jag ser faktiskt fram emot den helgen...

Jag glömde veckans citat som jag för ovanlighetens skull stod för själv. Scenen är denna: Parkeringen utanför Willys, Annika, Jörgen och undertecknad var på väg till festligheterna i Valls Hage och skulle bara införskaffa lite förnödenheter först. Annika får en femma av Jörgen för att hämta en vagn.

Annika: Ja, ibland får jag pengar av Jörgen.
Jag: Ja, men du måste alltid göra nånting för det!

Och nej, jag tänkte INTE så! Förrän ungefär tre sekunder senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0