Nämen?!

Jag har lagt mig till med en mycket irriterande ovana sista tiden. Förhoppningsvis är det tröttheten som gör det och inte nåt nytt personlighetsdrag som visar sig... Jag har nämligen börjat undvika saker som känns jobbiga genom att helt enkelt glömma bort dem. Som att leta rätt på Konsum Eken för att hämta ut paket som kom för... hm... två veckor sen? När de skickat några påminnelser som tog upp plats i inkorgen på telefonen var jag dock tvungen att dra upp huvudet ur sanden och masa mig iväg för att hämta nämnda paket. Från Bredbandsbolaget.

Till historien hör att min vän R hämtade routern som jag fått låna några månader och jag har därmed varit hänvisad till en gråvit äcklig lång sladd som slingrat sig över halva lägenheten. Usch. Så jag hade tänkt köpa en router, var mycket nära att beställa en via netonnet också häromdan, men kom på att jag nog måste vänta till nästa lön eftersom det skulle bli rätt dyrt med en som kunde hantera hastigheten jag numera glider runt i! Hehe. Ni anar vartåt historien lutar va? I paketet från mina nya bästisar Bredbandsbolaget fanns förstås en splitterny supersnabb ROUTER! Wohoho! Med sladdar och allt och dessutom en trevlig tjej i supporten som hjälpte mig att koppla rätt när CD-skivan som enligt papperen skulle vara idiotsäker (ja det stod inte så men det var kontentan) bara sa åt mig att jag gjorde fel när jag gjorde precis som den sa. Typ. Så nu är jag trådlös igen! :D Inte en tråd rätt snarare. Nånstans.

Jag HAR rensat telefonen nu. Bort med alla dumma sms. Och eftersom jag har så dåligt minne innebär det att jag inte längre har några hållhakar på pinsamma sms-skickare (ja, både personerna och sms:en kan räknas som pinsamma). Just so you know.

Annars är jag fortfarande MINST lika trött. Det kanske inte blir bättre av att man (läs:jag) går ut på Heartan istället för att sova ut på helgerna men va faaaaaan! Jag måste få se lite folk!!! Jag lyckades inte bara söla mat över en vit soffa (inte min egen heller, man tycker ju att jag ska ha fått in en sansad teknik eftersom jag själv haft en vit soffa i flera år nu, men icke) jag lyckades också glömma att Kilkenny lätt skummar om man dricker de första klunkarna för våldsamt. Det KAN leda till att man får öl över hela klänningen. Förutom sällskapet som eskorterade mig till stället fanns det inte mycket talent alls, så jag kramutnyttjade alla jag kände en aning för hejdlöst. Men men. Jag lovar att säga till när jag sytt fast trådarna på rätt ställe igen och kan börja bete mig som folk. Räkna inte med att det blir snart dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0