Jamen just det ja...

... det var därför jag fastnade för det där märkliga fenomenet vissa kallar styrdans (med tanke på hur få som faktiskt styr är jag lite tveksam till den termen men okej då...)! Jag hade ärligt talat inte jättehöga förväntningar när jag och D gav oss iväg igår mot Torsåker och Tors loge med regnet smattrande mot vindrutan. Efter första halvtimmen hade jag stått på sin höjd ett par danser och både pulsen och humöret steg sakta men säkert...

Resten av kvällen flög förbi, håret var en enda röra, kläderna satt inte rätt nånstans och utan att bjuda upp en enda gång fick jag dansa nästan hela tiden och fick dessutom mitt livs foxtrot. Inte dåligt med tanke på att jag inte kände nån på stället utom D... :D Jag kanske kan tänka mig att åka på ett par danser till i sommar ändå...

Kvällens kommentar:
(J och D sitter i pausen och tittar på några skyltar som sitter uppsatta på väggen).
J (något hånfullt): Hofors hockeyklubb, det kan väl inte vara några stjärnor direkt?
D (inte helt intresserad av samtalsämnet): Nä.
J: Men det där då, TIF, vad står det för? Finns det nåt som börjar på T häromkring?
D: ...
J (inser efter en alldeles för lång stund varför D ser ut som om J är ganska korkad): Aaaah... Tors loge ligger i Torsåker ja...

Jag hade tänkt ta sovmorgon idag, och det kändes när jag vaknade som om klockan borde vara minst 10-11 (jag brukar inte kunna sova längre än till åtta, tant som jag är). Den var 13.35.

Snart kommer pappa pussgurka hit och fikar! Jippie!

Kommentarer
Postat av: Saskia

Torsåker... är det inte där de har mer att bjuda på än man kanske tror? Som till exempel... palmer?

2009-06-26 @ 10:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0