Får måndagar vara så här trevliga?

Det måste räknas som en lyckad utekväll om den avslutas med att man, efter att ha kramat valfri lärarkandidat, balanserande på en låg mur sjunger "life is gooood today, life is good todaaaay" med en ängel vid sin sida. Vi hann också med bugg på mitt fantastiskt stora dansgolv (läs: mellan klädställningen och bokhyllan), en massa frukt och chokladdip (så otroligt skönt att slippa flottiga chips som svettas i värmen) och allvarliga svettattacker på Heartbreak. Okej att det var varmt ute med där inne var det fan i mig OUTHÄRDLIGT! Vad jag pratar om nu? Ja, jag hade ju lite inflyttningsfest i lördags... :P

Igår, lite bakis och allmänt trött, fortsatte helgen på Ockelbo marknad. Jag inser att det här på papperet låter som en jättedum idé eftersom vi som sagt var en aning bakfulla och det var ungefär 140 grader varmt ute. Give or take några grader. Men i verkligheten var det alldeles... alldeles underbart... Eller i alla fall klart godkänt? Langos med en massa gräddfil, billiga strumpor, trevligt sällskap, vackra vyer och mjukglass. Life was pretty good den dan också.

Idag har jag satt nya rekord när det gäller lokalsinne. Eller rättare sagt i den totala avsaknaden av ett sådant. Jag var på väg hem från gymmet (tror jag att det var. Jo det måste det ha varit om jag kom från det hållet) och skulle svänga in på min gårdsplan där jag numera parkerar cykeln. Jag har ju bara bott EN OCH EN HALV MÅNAD här och cyklat nästan
varje dag till och från lägenheten (vart jag cyklat? Pja, inte till jobbet, utan till andra... ställen...) men det är klart att jag kan cykla in TVÅ infarter för tidigt och hamna på en gårdsplan som är en återvändsgränd. Så jag gjorde en raggarrepa där inne med ett skamset fniss och försökte se ut som att jag bara kollade läget lite. Nu står cykeln i rätt cykelställ om det är nån som undrar, jag hittade hem till slut.

Jag har idag även handlat parasoll på Rusta. Billigt och bra. Och fint. Men framförallt bra. Nu slipper jag låtsas att jag tycker att det är okej att ligga på en strand och bli totalt sönderbränd på en kvart och därefter springa till kiosken en gång var femte minut för att stjäla lite skugga under markisen. Mitt parasoll ska bli mitt nya Vade Mecum. Gå med mig. Överallt. Och för er som inte gått i Stures hårda skola och blivit latinnördar vill jag bara påpeka att det INTE är ett tandkrämsmärke jag pratar om.

Dagen avslutades med en lång kvällspromenad i Bollan med Angel A då vi nästan fick se två tjejer drutta i ån, fan att de missade, och därefter film i min soffa. Nu är det SNART svalt nog för att man ska kunna sova här inne. Snart.


Kommentarer
Postat av: Angel A

jaha.. men Rock-Olga och Reinfeldt där då.. dom simmar ju för fan i takt...

2009-06-30 @ 00:08:02
Postat av: S

"Jag känner mig så hemma här i Sundsvall"...

2009-06-30 @ 08:33:51
Postat av: Cilla

fniss

2009-06-30 @ 21:38:54
URL: http://iamcecilia.blogg.se/
Postat av: Anna

Oh my good! Du hittade knappt hem. Förklar ju frågan på om var du kunde boka vandrarhem.

Jag tänker inte släppa kartböckerna ifrån mig det är ett som är säkert! Men det är ju bra jag vet, jag komemr diktatoriskt att lita på mitt eget lokalsinne och totalt ignorera dina eventuella invändnignar. Bara så du vet. Och det är inte förhandlingsbart :-)

2009-07-03 @ 07:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0