Dan före studentdan...

Det är nog inte alla 27-åringar som får krama ett helt gäng 18-19-åringar, eller? Idag skulle jag och ett par andra lärare bjuda vår favoritklass på ost och kex (och cola, de hade pubrunda igår så fett och salt kändes som en bra idé) i Boulognern. Tyvärr tyckte inte riktigt vädret det, så planerna riktades hastigt och lustigt om till att involvera min lilla etta på 40 kvadrat. Jag gjorde en snabb mental inventering och insåg att jag måste rusa hem och städa undan det värsta... :P En och en halv timme senare befann sig större delen av SP3K:s skor i min lilla rosa hall! Och en och en halv timme efter det fanns det inte en smula ost kvar. Ett par kex dock (INTE elever, vad tror ni om mig?!). Törstiga var de också så all dricka försvann... Man kan ju bli stolt för mindre! Efter en del kramande och dörrklockeplingande troppade de iväg för att spreja lakan. Vilka minnen det väcker! :D

Vasa kommer helt klart att bli en tråkigare arbetsplats när "mina" raringar ger sig ut på andra äventyr... Imorrn är det dags, studentfirande hela dagen! Vi lärare ska som traditionen bjuder (ja jag har bara jobbat ett år men jag är jääävligt snabb att haka på traditioner som jag tycker verkar sunda) sätta oss på lämpligt hak med varsin öl i handen och beskåda studentparaden genom stan.

Annars är det mest betygsutdelande, fikande och trevliga samtal med bredbandssupporten som gäller! Jag ska nog gifta mig med nån som jobbar med support, de verkar så luuuuugna och saaaansade. Ja? Varför skulle inte en sån stå ut med mig?!?!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det jobbar hyffsat många 19-24-åringar på support och kundtjänst.Ett tips bara ;)

2009-06-10 @ 22:12:31
URL: http://mytruestar.wordpress.com
Postat av: Rickard

Tydligen tar folk studenten i Visby imorgon, det kan man kalla bra timing. Och hela veckan har det farit runt studenter här i Norris.

Jag utgår ifrån att jag hade fått hjälpa till med serveringen hos dig om jag varit kvar däruppe idag!

2009-06-11 @ 15:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0