Nilssonska eskapader

Sammanfattning av en helg med familjen (utom pappa som dock skickade ett sms med punkter mellan varje ord, så han kändes närvarande i anden i alla fall):

Mest hysteriska skrattanfall
- när Emma vrålade "ALALALALA" med rullad tunga (blir väldigt kul ljud då) och kastade sig runt halsen på mig och jag insåg vilken GULDGRUVA den ungen är när det gäller att komma på raggningsmetoder. Jag såg framför mig hur jag (och eventuellt någon av mina vänner, den som vill får känna sig träffad) ställer mig framför snyggaste killen på stället, tjuter "ALALALA" med rullad tunga och kastar mig runt halsen på honom. En hit? You bet!

Bästa repliker 
- "NIG!"(jag skulle säga NEJ! men det blev lite fel)
- "luktar du på Gunnar?" (jag vet faktiskt inte vad Jenny SKULLE säga egentligen?)
                         

Konstigaste stället att sova på
- på köksgolvet, på soffkuddar. Men om man säger så här: alternativet var mycket mindre lockande. När Therese satte armbågen i sidan på mig, då jag lugnt låg och lyssnade på hennes och mors snarkningar i kör ,och fnös "vad GÖR du?" och jag helst inte ville försöka förklara att det var HON som armbågat MIG och att hon låg i MIN säng medan jag nästan INTE gjorde det så bestämde jag att det i alla fall skulle vara närmare till kaffet på morgonen om  jag la mig på köksmattan istället. Hittade som sagt lite soffkuddar på vägen dessutom.

Mesta blondinögonblicket
- när amatörcamparna Jenny och Jessika inser att de lyckats bli INLÅSTA på campingen. Det är ju jättebra om man som Jenny, barnen och husvagnen faktiskt ska VARA på campingen den natten, mindre bra om man som Jessika och bilen helst INTE vill vara det. Vi berättar inte hur det slutade eftersom det var ett ÄNNU värre blondinögonblick.

Mesta nederbörd
Fråga mamma och Therese.

Längsta promenaden
Jag missbedömde både tid och avstånd lite. En aning. Itsingen bitsingen. Jag skulle möta Jenny på vägen ut till Bönan, så jag tog en liten kvällspromenad. På drygt en mil. Planen var ett par kilometer, men eftersom jag envisades med att gå FEL hela tiden blev det inte riktigt så. Men trots att jag samma dag hade promenerat till och från Sätra med Tor och runt i Bollan med Martin så att jag hade skavsåren från helvetet redan så knatade jag på med gott humör. Hann nästan ut till Engeltofta innan en välbekant husvagn dök upp... Jag var helt utsvulten av all frisk luft och hurtighet så jag slängde i mig en näve lakritskonfekt och par Ballerinakex vilket förstås resulterade i en duktig sockerchock som gjorde att jag av bara farten städade skräp i Jennys bil samt försökte övertala Stina om att det faktiskt VAR havet och inte Ånäset hon såg. Hon började grina. Bra mosterögonblick.

Mest underhållande för omgivningen
Även om historien under rubriken "Mesta blondinögonblicket" lätt skulle platsa här också finns det ju andra fina stunder att berätta om också. Till exempel när undertecknad på Jungle City (lekland för barn för er som inte är så insatta) skulle hjälpa Emma lite i en... eum.. klätterställning? Jag fastnade med foten mellan såna där rullar som är jättebra om man är storlek... pja... femåring? Men som är mindre bra om man har skostorlek mindre båt (det KÄNDES så!) och därför fastnar mellan rullarna utan en sportslig att ta sig loss, samtidigt som resten av kroppen fortsätter framåt på andra rullar. Inget "Tubostar-moment" direkt, men just DÅ kändes det inte långt ifrån.

Roligast för oss som var med
Allt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tja, vem kan tävla med en blogg som den här? :-D

2009-07-06 @ 19:01:34
Postat av: Jenny

Inget förutom verkligheten som faktiskt VAR lika rolig som bloggen! :D



Längtar redan till nästa sommars systersemester!

2009-07-06 @ 20:53:28
Postat av: Jenny

Inget, förutom verkligheten då som faktiskt var lika kul som bloggen den här gången!

2009-07-06 @ 20:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0