Roooooad trippin'

Ja herregud i vilken ände ska man börja? Vi började i alla fall i Gävle en tidig måndag morgon för ganska precis en vecka sen, jag och min trogna vapendragerska Anna. En vecka senare, söndag kväll som det trots allt är, har vi sett en hel MASSA saker vi aldrig sett förut. Hehe.

Vi har lärt oss:
*att skåningar inte nödvändigtvis är gästvänliga. Eller service minded. Ganska långt ifrån ibland faktiskt. Man skulle till och med kunna sträcka sig till att vissa av dem är rent otrevliga. Hmpf.

*att Anna tycker om hav. Vilket bevisades varje gång ett litet vattendrag dök upp utanför bilrutan (märkligt nog nästan alltid utanför MIN bilruta så att Anna måste vrida MYCKET på huvudet för att se. Jessika är lite åkrädd. Jessika hjälpte till att bromsa då.)

* att en bra GPS inte bara talar om vart man ska köra utan också kommer med spydiga kommentarer, shakar ass så att övriga medtrafikanter antagligen överväger att ringa trafikpolisen, med jämna mellanrum kräver att få kissa samt ser till så att förarens blodsocker ligger på acceptabla nivåer.

*att zebror kan klibba. I alla fall om de sitter på insidan av tröjor. Och GISSA om ett bevingat citat skapades i samband med detta.

*att Jessika och Anna hade varit på hemskt få ställen i Skåne före den här resan. Och att just detta faktum absolut bör basuneras ut så fort man kommer på det.

*att man inte ska öppna munnen för att skratta när man har mat i den. Detta kom jag i ärlighetens namn på först när vi återvänt till Gävle, men det kändes ändå som en lärdom värd att dela med sig av.

*att man inte kan festa i Simrishamn. Däremot kan man ligga en hel dag på en innergård på sin semester utan att skämmas ett enda dugg.

*att det är jävligt dumt att inte se till att turister har nånstans att kissa. JÄVLIGT dumt.

Vi har haft så sjuuuuukt roligt att jag på fullaste allvar har träningsvärk i skrattmusklerna så éftersom jag vet att Anna läser detta tänker jag bete mig som värsta fjortisen nu:  

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK MY LOVE!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kan jag göra annat än att hålla med! Så djälva kul som vi haft!! Fast vi faktiskt inte gjort nåt kul just. Eller, gjort nåt överhuvuget egentligen. Mer än åkt bil då. :-P



Uppdatering av min blogg kommer. Men den här täcker nog det jag vill ha sagt också :-)

2009-07-19 @ 23:15:54
Postat av: Anna

Glömde jag förresten att skriva:

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK själv baby!

2009-07-19 @ 23:20:00
Postat av: Lovisa

Jag fattar ingenting ;) men närmre info kommer väl :)

2009-07-20 @ 16:39:04
URL: http://cutescars.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0