Det finns fler trevliga dagar också...

Som tisdag, onsdag och kanske torsdag? Och definitivt fredag, lördag och söndag. På tisdag gjorde jag säkert nåt väldigt nyttigt och bra på dan som jag nu inte längre minns. Men kvällen minns jag eftersom det då blev premiärdopp i/på/vid Bönan! Otroligt äcklig botten men varmt och gosigt i vattnet... Ja just det! På dan sorterade jag kläder och skor som ska säljas/skänkas bort. Det var... varmt... och tråkigt... Men som jag misstänkte väldigt nyttigt.


Onsdag hade jag och Angel A bestämt oss för att leka semester och lägga oss på Rullsand hela dan. Tidigt drog vi iväg också, som de solgudinnor vi är ville vi ju inte missa en sekund (ja, en ANING ironi där, men vi åkte faktiskt tidigt).Vi var mycket väl utrustade må jag säga, jag hade parasoll, två STORA handdukar och en bra bok. Anna hade kanelgrifflar (nej, inte gifflar, det här var definitivt med ett r!) och en rolig bok som talade om hur man fick det man ville ha. För första gången i mitt liv lyckades jag komma ihåg att man ska ha solkrämen i kylväskan. Kände mig ruggigt vuxen...

Men lagom till lunch hände något märkligt: solen gick I MOLN? Eh, vad hette det? Jag minns knappt hur moln ser ut? Och så började det ÅSKA? Nån hade planerat dåligt (inte vi givetvis), men eftersom vi är så vansinnigt flexibla och lätta att ha å göra med så åkte vi in till stan och fikade på eftermiddan istället för att ligga kvar när regnet drog in. Dessutom tog vi en lång varm promenad lite senare på kvällen som avslutades med en öl (cider?) på min balkong. Ah... Jag säger det igen: life is goooood...

Jag har också tillbringat en del tid senaste dagarna med att planera min och Anna G:s Skåneresa! Räkna med att få höra mer om den sen mina vänner, voj voj... :D Juli blir minst sagt en späckad månad, jag hinner knappt vara hemma i Gävle nånting, men jag klagar ICKE över detta, det ska bli sjukt skönt att komma bort från allt och bara semestra... Nu skulle man ju kunna hävda att jag inte precis haft det jobbigt de två senaste veckorna heller och det har man helt rätt i. Life is... ja ni fattar.

SATAN vilket starkt kaffe jag har gjort! Härligt när det bränner på tungan, inte för att det är varmt utan för att det är... starkt?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag sädger bara en sak: Jag är grymt avis just nu! Hänger vid datorn på jobbet dagarna i ända.

MEN! Nu är det fredag, sen är det helg, sen är det EN arbetsvecka kvar och sen åker vi på SEMESTER!

Lovely! :-)

2009-07-03 @ 06:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0