Jessika borde verkligen...

... gå och duscha istället för att sitta här!

Jag kom på idag när jag satt och pratade med min kollega Patrik att anledningen till att mitt eget skrivande deteriorerar i skrämmande takt beror på att det enda jag läser är ELEVTEXTER (och så lyssnar jag förstås på Harry Potter halva nätterna, men det är en annan historia... ). Och ärligt talat, även om jag är deras svensklärare så är texterna... inte så bra? Diplomatisk blir man i alla fall som lärare även om man tappar alla tendenser till vuxet språk man nånsin utvecklat. Jo, jag HAR även elever som skriver bättre än vad jag gör (nu är ju det i och för sig inte så svårt) men de kan räknas på handens ena fingrar. Om man har kapat av ett par stycken också.

Har tränat show igen ikväll med publik! Fantastiska Dharmanna var och tittade och lovade att hjälpa oss med smink på lördag (och så blev det lite Blondinbellakänsla över även min blogg eller hur?). Sen. SEN. Dök det stora problemet upp. VAD SKA VI HA PÅ OSS?! Det visade sig att våra garderober inte direkt matchar varandra i nuläget. Hehe... Typ inte alls... Men det ordnar sig, som allt annat! Alltid lika kul att sjunga i en fjärrkontroll också, men roligast var att Jennie sjöng i en kryddburk, fick en flasback till konfirmationsträffarna när vi tvingades använda en prydnadsblomma som mikrofon när vi tränade på vår lilla "teater" (då prästen för övrigt fick frispel och började ryta som ett lejon i kyrkan. Vi höll inte riktigt masken är jag rädd). 

Jag är så GLAD att jag hittat J & J så att jobbet inte längre är det viktigaste i mitt liv och så att musiken är tillbaka där den ska vara! I hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Rickardo

Hoppas verkligen du hamnade i duschen till slut!

Ni kommer röja järnet på lördag, break a leg!

2009-01-22 @ 23:34:59
URL: http://fulltuta.blogspot.com
Postat av: Therese

Haha, blomman! Och lejonet...jiss.



STORT LYCKA TILL imorgon nu, ni kommer att kicka ass!

2009-01-23 @ 21:47:05
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0