Back to reality

Det är svårare än vad man tror att återvända till sitt "vanliga" liv efter lite bortavaro. Har tillbringat två dagar med att tvätta, sortera, rensa, sortera, städa, sortera... Lite kaos i tillvaron innan jag åkte hem kanske? :)

Har haft en jättehärlig julledighet med ångestframkallande biobesök med nära vänner, mycket god julmat, underbar nyårsmaskerad och förstås en massa quality time med familjen!

Nu är jag dock, en magsjuka senare, tillbaka i Gävle och redo att imorgon göra en heldag på jobbet (nej, vi börjar först på onsdag, men jag tänker banne mig ligga före mig själv i år) och sedan börjar 2009 med showplanerande och en ny inställning till jobbet. Eleverna får acceptera att jag har gränser och att dessa gränser är nådda nu. De kan tyvärr inte luta sig mot mig längre... Hädanefter blir det arbete på eget ansvar, annars har de ingen lärare kvar i juni, det kan jag nästan garantera... :D

Som sagt, showdags! Ska äntligen få sätta tänderna i något som känns riktigt riktigt kul och utmanande!

Nyårslöften? Ska men ge sådana? Klyschigt att INTE ge nåt, så här kommer ett: jag ska bli frisk under 2009, kosta vad det kosta vill!

"I dina blå ögon speglas jag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0