Showabstinens...

Det är inte klokt att man kan sakna något man hållit på med så kort tid... Vi (the rock babes ;) ) har inte träffats på drygt en vecka och det märks! Det kliar i kroppen efter att få sätta igång igen, ändra på det som behöver ändras, lägga till och dra ifrån... Framförallt att få in fler bra låtar! Jag kan inte lyssna på musik längre, "testar" allt för att se om det skulle kunna passa nån av oss... :P

Annars har jag fått ett jävla inkassobrev idag från ett helvetes företag som tydligen inte läser sin mail! Idioter!!! Så nu måste jag lägga energi på att försöka få tag på kundtjänst imorrn. Kul. Men ingen mer energi ska läggas på detta ikväll, det kan de GLÖMMA!

Ja, och så har jag i vanlig ordning åkt på storstryk i bowling, men sällskapet var fantastiskt så jag gissar att det jämnar ut sig? Skulle förstås ha varit ännu roligare om handleden höll ihop halvvägs i alla fall, men man kan ju inte få allt här i världen... Och som sagt, med det sällskapet kan man nog inte begära mer av universum vad gäller tur. Eller skicklighet. Eller bådadera. Blev middag på Helt Enkelt också, såg lite annorlunda ut jämfört med när jag var där sist (då såg man inte inredningen för alla fulla drägg som stod i vägen) där vi började prata om åkattraktioner på Liseberg och diverse andra ställen.  När slutade jag med sånt?! Nästa tivoli, jag säger bara det...

Pratade med mina elever om stilfigurer idag (nej, det kanske inte LÅTER intressant, men det BLEV i alla fall LITE kul) och lyckades uttala precis allting fel. Måste ha fått nån skit i engelskmodulen i huvudet.. Vad kan man rensa det med tro? Hm... Kanske måste köra lite Stephen Fry på repeat i MP3:an? Ja det blir bestämt mitt straff... ;)

Jag kanske borde sluta lyssna på soundtracket till Twilight ungefär nu.


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag e på en sister-bonding-glassfrossa. :-P



Fel på engelskmodulen låter ju krångligt - testa att göra det jag lyckades med i onsdags och min underbara sånglärare lyckades med i måndags - tappa förmågan att pitcha. Min gitarrist spelar starttonen till Big girls, och jag stirrar bara skräckslaget på honom...wish me luck imorgon säger jag bara...:-)

2009-02-03 @ 22:52:48
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej nej Jessika! Vad är det jag hör? Man skall aldrig sluta lyssna på soundtracket ;)

2009-02-04 @ 08:30:19
Postat av: Jenny

Tur att du också kommit på att åkattraktionerr ska åkas... Stina börjar redan se fram emot sommarens åk och får jag gissa så vill Emma också börja åka. Och det är ju er mosterliga plikt att åka med dem!

2009-02-04 @ 20:57:19
Postat av: Nils Nilsson

Ska man rensa hjärnan fins inget bättre änn sprit.sprit och åter sprit.Helst Whiskey

2009-02-15 @ 17:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0