Kom heeem...

... vi börjar oooom igen! Ja, det har jag verkligen lyckats göra nu. De som var med för drygt ett år sen vet att jag lyckades bryta tån efter några Irish Coffee för många i juldagarna. Det hela involverade en nyinsatt duschkabin hos mor och far som inte riktigt var överens om var den borde vara placerad i förhållande till min fot... Igår lyckades jag med ett liknande konststycke, denna gång i pappas nybyggda bastu. Jättemysigt var det, minusgrader ute, jag och mamma stövlade ner i morgonrockar och snowjoggings och lämnade spår i nyfallen snö... Klev in i bastun, tog av skorna och slog av lilltån mot en av de nybyggda bänkarna. Den var inte där sist jag bastade och tydligen har jag stora problem med att omprogrammera rörelseminnet när jag är som mest harmonisk (efter Irish och i en bastu, det är ju solklart!)... Så av planerade långpromenader de närmaste dagarna blir intet...

En trevlig resa för ovanlighetens skull, satt i en tyst tågvagn, hade med mig mycket matsäck, mötte Anna i Sundsvall och blev hämtad i Kramfors av hela familjen! Så nu är jag i Hällsjö till på onsdag då kära gamla linje 90 ska ta mig söderöver igen... Här äter vi semlor. Många semlor. Jag lyckades dessutom övertala mamma att äta banana split igår med hemmagjord chokladsås så att jag inte behövde känna mig så ensam i mitt frosseri... Jag fattar inte vad som händer, men SÅ FORT jag kliver över tröskeln här hemma börjar magen kurra. Flera gånger i timmen öppnar jag skafferidörren bara för att "se vad som finns"... :P Inte riktigt mitt normala beteende vill jag bara tillägga...

I helgen har syster och systerdöttrarn varit här också, så jag har fått nöjet att leka hund i skogen (Stina hade ett koppel som måste utnyttjas), springa med barnvagn (jag skulle gå en lugn insomningspromenad med Emma men på vägen hem blev jag för rastlös), spela Singstar med pappa (han vann "Chiquitita", damn), baka semlor med mamma och snacka skit med storasysteryster. Good shit.

Mina tankar upptas mest av två saker: 1. Showträning och mikrofonen jag ska köpa. 2. Min nya lägenhet som ska hittas när jag återvänder söderöver.

Är det nån som har en balklänning att låna ut?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det var en trevlig helg, tur att jag missade tåbrytandet bara...;)Och tack gode gud för semlorna och hundlekande lillasyster som hjälpte till att aktivera de små liven! Kram! Längtar till påsk!!!

2009-02-23 @ 09:57:32
Postat av: Therese

Langtar?? LANGTAR??? Jag...vad finns det for starkare ord an langtar? Som man inte behover prickar over bokstaverna for?



ska boka biljetterna hem ikvall tankte jag, bara en manad kvar!!!!

2009-02-23 @ 14:08:59
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu är det dax att uppdatera här! Jag vill ha rolig kvällsläsning ju!

Pöss på dig snyggo!

2009-02-26 @ 21:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0