Just the Way We Are

JWWA? Vad sägs om det? Det är Gävles hetaste... snyggaste... bästa... rockigaste... och framförallt mest underhållande grupp! :D Har avslutat denna långa trevliga dag med att showträna med brudarna. Vi har efter moget övervägande kommit fram till att vi nog inte vill bli fler än tre. Anledning? Hm... Ärligt talat för att vi är så J*** bra! Och kanske för att vi har lite svårt att släppa in nån annan i vår tajta grupp... ;)

Ja, vad har jag gjort de senaste dagarna? Storasyster vill ha uppdatering så här kommer det... Eh, när skrev jag sist? Ja just, det var efter bastuincidenten ja. Hm. Sen dess har jag... Ätit semlor (ja, ännu fler!), spelat yatzy (klev till och med upp en timme tidigare för att få stryk av mamma innan jag åkte söderöver igår), bowlat med pappa (eller mot, beror på hur man ser det. Med tanke på hur lite motstånd jag bjöd på så föredrar jag med), fikat med Stefan Holm (världsmästaren), suttit på akuten i tre timmar (för att få konstaterat att tån INTE var av utan bara lite sprucken. En läkarvän sa att man faktiskt måste kolla upp sånt där. Så jag och mamma satt i TRE TIMMAR, TRE timmar och såg loopen på SVT om Victoria och Daniels förlovning. Till slut blev jag gråtfärdig, men knappast av rätt skäl), gosat med kissekatterna och slutligen tagit buss, en annan buss och till sist tåg tillbaka till Gävle.

När jag väl tagit mig ner (blev lite strul i Kramfors så vi höll på att missa båda anslutningarna. Smidigt. Speciellt som jag VERKLIGEN hade behövt pudra näsan redan när jag klev på bussen eller allra minst i Härnösan men fick vänta tills tåget med marginal lämnat Sundsvall ) mötte min wing man upp på tågstationen och så fick jag äntligen äntligen äntligen köpa min mick! Så nu är jag kär!!!

Har tittat på två lägenheter än så länge och blivit lite småförälskad i en. Men tills jag känner samma sak för en lägenhet som för micken så får det banne mig va... Har sett en annons om en med bardisk. Jag säger bara det: bardisk is the shit.

Jippie, de har börjat köra raggarrundan här igen! Den passerar alldeles utanför mitt fönster... Det räcker tydligen med lite töväder för att det ska vara vår i raggarvärlden (att det sen blev snöstorm på eftermiddan spelar mindre roll, right?). Men jag säger som Hälge: Va fan, bara det händer nåt...

Jo, det sista jag gjorde när vi åkte från Jess ikväll var att fråga (lätt retoriskt) "Ja visst tog jag USB-minnet nu? Ja det gjorde jag, det ligger säkert i väskan." (på USB-minnet ligger just nu showen som jag behöver för att kunna göra klart klippningen och träna danser och låtar och allt...). Tror ni att det låg där? NEJ DET ÄR KLART ATT DET INTE GJORDE!!! Och vet ni varför? Jo, för att jag antagligen är Gävles, kanske Sveriges, glömskaste människa. Och jag har faktiskt inte alltid varit sån här, det kom i samband med det stora sammanbrottet för några år sen, så jag har inte riktigt accepterat att jag HAR dåligt minne. Haha. Vilket innebär att jag TROR att jag ska komma ihåg/har kommit ihåg saker och sen... gör jag inte det...

Idag har jag bara slängt lite ost (eller ganska mycket ost när jag tänker efter, jag tappade hela ostkupan sen. Den ville visst följa med ostbiten) i golvet, inga ägg eller glas den här gången! Det tar sig! Och imorrn kommer Maria äntligen hit, som vi har längtat! :D Shake it baby, shake it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0