En lila lägenhet?

Ja tänk om man kunde få sig en lila lägenhet igen! Jessika har varit hos tant Banken idag. Och fått lönelöfte fast hon inte borde ha fått nåt... :P Så nu behöver jag bara fixa ihop en nätt liten handpenning så kan jag köpa lägenhet och slå mig ner på allvar i Gävle. Bara att erkänna att jag landat rätt bra i Brynäsland... Men jag kommer ALDRIG att tycka att det är bra reklam att skriva "Vi visar alla Brynäs matcher" utanför en pub. Aldrig.

Rätt konstig dag, hann precis öppna mailen, sortera in lunchen i kylen och kolla lite papper på jobbet innan det var dags för bankmöte. Hos Swedbank var det kaos, de hade nytt datasystem, så jag blev kvar där en timme innan papperen kom ut där de skulle... :) Tillbaka till jobbet, lärde mig hur Vasasalens jävla bärbara dator med alla kablar funkar (svårt att förklara det jobbiga, men den är HELT SJUKT komplicerad och ologisk) och förberedde mig sedan på gala! Tada! Eleverna hade förberett prisceremonier istället för seminarier och delade ut pris till upplysningen och romantikens bästa författare... Riktigt underhållande, och så hade jag VÄLDIGT diskret hintat att man fick ta med sig kakor och bjuda på om man ville. Så tre elever hade bakat SÅÅÅÅ goda morotskakor, jordnötskakor och kardemummatryfflar. Jag har tränat dem väl.

Efter denna fantastiska arbetsinsats från min sida rusade jag till Fnasket i Plasket (ja den HETER så. Tycker folk), en staty mitt i stan och mötte Jess där. Vidare mot Musikbörsen där vi blev idiotförklarade av en snäll farbror (ja han SA inget, men blicken sa allt...) när vi ville titta på sladdlösa mikrofoner. De var så fiiiina. Jag TROR att han insåg vår inkompetens ungefär när jag sa "Åh, de är svarta, perfekt!". Men nu har vi tre mickar reserverade som ska hämtas till veckan.... Det är till och med bättre än skoshopping!!! Min alldeles egna mikrofon!!!

Kvällen har spenderats på lägenhetssidor (var till och med tvungen att ta en promenad för att kolla läget på den lila lägenheten. Den ligger väldigt nära gymmet. ;) ) och framför Let's dance med avbrott för tvättstugan. Nu är allt tvättat och klart för resan norröver! Hällsjö, here I come! Eller först: Anna here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0