can't read my poker face

Idag har på många sätt varit en mycket bättre dag än igår. TROTS att jag tydligen gjorde nåt dumt på gymmet igår så att mitt vänstra knä inte riktigt är med i matchen... En elev ropade från andra änden av korridoren: "Men JESSIKA! Åker du HISS?! Det har jag aldrig sett dig göra förut?!" Jag försökte förklara att jag var skadad, men det lät bara... nä. Jag åkte alltså hiss NER idag till och med, svårt att springa i trappor om man tappat förmågan att böja ena benet.

Efter flera lektioner (under en av dem försökte jag med hyfsat resultat "raise my students' spirits", de har verkat alldeles håglösa och omotiverade några veckor. Om de skrattade MED mig eller ÅT mig spelar ju egentligen inte så stor roll.), ett stycke lönesamtal (där jag mest pratade om hundar, visste redan vad jag behövde veta), ett ännu bättre TELEFONsamtal (Annika tyckte vi skulle gå och fika. Det tyckte jag med.), en fika på stan, lite skoshopping (åååååh, de är så fiiiiina!) och en tripp till ICA (där jag slängde Vanishkork på oskyldiga tanter. Pinsamt. Men jag hanterade det med bravur måste jag säga, trots att ungefär fyra köande kunder var tvungna att slänga sig ur vägen när projektilen gick iväg) har jag slutligen landat i soffan med en hög uppsatser. Snart klar. Helt hysteriskt rolig svengelska på sina håll! Vore dock oetiskt att skriva ner formuleringarna här, they're MINE!

Och Tor, det är klart att jag grinade på bion och det gjorde du också, erkänn! :D

Kommentarer
Postat av: Anna,

Och VAD har du köpt för skor? :D

2009-02-17 @ 22:13:11
URL: http://trondheimdreamin.blogg.se/
Postat av: Tor

Sympatigrät kanske.... ;-)

2009-02-18 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0