Är det fortfarande måndag?

Vissa dagar borde man kanske inte ens kliva upp? Om telefonen ändå ligger bredvid sängen, varför inte ringa och sjukanmäla sig om den första tanken man tänker är "Fy faaaan!". Där snackar vi om att programmera sig för stordåd under dagen!

Har haft en otroligt deprimerande konferens idag där vi i princip kom fram till att ingen har tid att göra det jobb som behöver göras. Så det blir jag som i slutändan gör det. Eftersom det är mig eleverna kommer till.

Pratade lite med kollega om vad man kan tänkas göra istället för att jobba som lärare. Allvarligt talat, VEM vill anställa en lärare?! Vad kan vi?! Som Jesper (en klasskompis på lärarutbildningen) sa när vi ojade oss över att vi inte hade nån spetskompetens: "Men vi är jävligt bra på TP!" Nån arbetsgivare som blir sugen?

Och så har jag haft tre lektioner med fantastiska elever som var 1000 gånger mer motiverade än jag (inte helt vanligt vill jag bara tillägga) men inte ens det kunde lyfta humöret. Låste in mig på damrummet en stund och funderade på att stanna kvar där istället för att gå på den sista lektionen... :P Men jag är ju så DUKTIG, så jag gick ut igen. Big mistake. Huge! (härmar Pretty Woman här) Om ni läst "Liftarens guide", tänk roboten Marvin. Så käck var jag...

Slutet på dagen blev dock betydligt bättre än början! Brudarna var här för showplanering och vi har en hel massa namnförslag nu... Vill ni höra? Blackbreaker, Lost in black, Black Zoot (uttalas "suit" men betyder typ "vräkig") Black Track... Ja, vi snöade kanske in lite på black där!!! Nån som har fler förslag? Jag älskar annars Brittas förslag "Triple no touch"... Hohoho... Men tror inte det är så kommersiellt gångbart... ;)

Och just det! En till bra sak hände idag: Jag gick tillbaka med den obeskrivligt dåliga mixern till Claes Ohlson. Tänkte att det kunde bli lite besvärligt att lämna tillbaka den eftersom det står en massa om "obruten förpackning" och sånt på kvittot... Men killarna i återköpsdisken var helt otroligt underhållande och hjälpsamma! När jag på frågan "Vad är det för fel på den då" svarade "Den är VÄRDELÖS!" satte jag tydligen tonen... Sen blev det bara roligare! Jag tror jag måste gå dit oftare... Kanske istället för att låsa in mig på jobbtoan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0