Alla flickor...

... utom jag? Neeeej, alla var flickor utom R på gårdagens lilla tillställning och det gick så bra så! Kollade Mello, åt en massa snacks (inget förbud= Jessika går lite over-the-top i ett par veckor ser det ut som), dansade lite bugg på ca 1 kvadrats golvyta (inga allvarliga skador vad jag vet) och avslutade med att slänga ett vinglas i golvet precis innan vi skulle gå. Vi hann också med att konstatera att vi alla (inklusive de två tjejer jag aldrig träffat förut) hade en hel del gemensamma bekanta. Gävle börjar kännas mindre än Härnösand... :P

Vidare ut på Heartan förstås, massor med fuldans och så var kollega A där. Tänkte på henne tidigare på dan och kom fram till att det var alldeles för längesen vi umgicks, och så stod hon bara där och ropade mitt namn plötsligt! :D Varje gång de spelade en låt som vi gjorde i showen (det blev ett par stycken) fick jag sockerdricka i magen och tänkte på mina rockbrudar... Det är så OTROLIGT kul alltihop!

Lördagen var annars fylld av vanliga Jessikasyssor. Vaknade tidigt, cyklade till ICA Maxi för att byta min gamla mixer (kom ihåg att garantin faktiskt inte gått ut och HITTADE KVITTOT! Det var inte en vanlig Jessikasyssla, men hemskt roligt). De som känner mig vet att jag haft en del... problem med att hitta till ICA Maxi cykelvägen förut. Det... är... inte... mitt... fel... Igår lyckades jag för FÖRSTA gången hitta dit utan att hamna på större bilväg! Dessutom, hade jag bara hållit mig på vägen jag valde först hade jag kommit fram på första försöket! Nu blev det tredje försöket, men det tog mycket mindre tid än det brukar göra... Det brukar ju gå bättre på hemvägen eftersom jag då har rätt väg färskt i minnet, men jag är helt övertygad om att nån byter plats på husen längs vägen! Det GICK inte att komma ihåg var jag skulle svänga av... Med två fulla cykelkorgar och en ryggsäck med öl (ja Systemet ligger vid ICA Maxi, lycklig slump?) tog jag en liten extrarunda (kanske inte helt frivilligt) men eftersom solen strålade, snön glittrade och temperaturen var om inte behaglig så i alla fall uthärdlig blev det en helt okej träningsrunda! Tror att cykeln får bli min nya Röda Pärlan (har inte låtit någon ta den platsen efter min älskade bil än...)...

Och så pratade jag med älskade älskade Anna på telefon igår kväll, fick världens gulligaste sms först och insåg att vi fan inte borde vara ifrån varandra. Alls. En inte helt bra idé att läsa sms bland badskum med sentimental musik och tända ljus (det var ju Alla Hjärtans Dag, även singlar måste få lite romantik!) av flera anledningar... Miss you!

Kommentarer
Postat av: Anna

Aw vad söt du är, men du vet ju att jag saknar dig med! Vi borde aldrig, ALDRIG vara ifrån varandra. Tänk framåt, tänk lördag!

2009-02-16 @ 14:55:35
URL: http://trondheimdreamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0