You and me could have a...

... bad romance...

Annagrannen och jag bestämde oss igår kväll för att först dricka öl hos mig (med tillhörande intellektuella samtal givetvis) och sedan ta taxi ner på Heartbreak. Ja? Det tar tio minuter att gå men det SNÖADE ute okej? Och jag hade nya fina stövlar?

Väl på plats verkade det bli en lugn kväll - lite folk och helt tomt dansgolv på övervåningen. Vi visste inte att det var lugnet före stormen. Ingen vet riktigt VARFÖR vi drack så mycket öl, men man kan inte skylla vad som sedan hände enbart på promillehalten hos undertecknad med sällskap. För den lugna inledningen följdes av en sällan skådad FREAK SHOW... Det var gifta killar som verkade ha glömt att ringar syns, det var elektriker från Söder som vägrade gå med på att jag tänkte gå hem till mig och inte till honom. Det var bartendrar som var alldeles för snygga för sitt eget bästa, det var packat med folk vart man än vände sig, det var liveband som hade den oerhört goda smaken att avsluta med "Don't stop believin'", det var följande konversation i jackkön:

Osnygg kille: Men hej! Vad fin du är!
Jag: Jaså?
Osnygg kille: Är du ensam?
Jag: Ja.
Här stoppar vi lite. VARFÖR kan jag inte lära mig att ljuga vid rätt tillfälle?!
Osnygg kille: Jag med!
Jag: Vad tråkigt för dig.
Osnygg kille: Vill du följa med mig hem?
Jag: Nej tack.
Osnygg kille: Jo det vill du.
Jag: Haha, nej jag är faktiskt rätt säker på att jag inte vill det. Hejdå.
Jag går och hämtar jackan. Det tar lite tid eftersom tjejen framför tappat sin bricka och står och hulkar. När jag kommer uppför trappan hör jag en röst bakom mig:
Osnygg kille: Där är du ju! Vad tid det tog! Är du klar?
Allvarligt talat. Folk säger hela tiden att det finns massor med normala trevliga killar där ute. Var är dom?

Det var också ett mycket underhållande telefonsamtal eftersom jag och Annagrannen tappade bort varandra i kvällens slutskede. Vad vi sa? Ingen som vet. Vad som var roligt? Beats me.. Men jag stod utanför Wayne's medan stora snöflingor smälte mot mitt ansikte och skrattade så att jag grät.


Kommentarer
Postat av: Annagrannen

Haha! "Jo det vill du"?! Han kanske försökte sig på följande:

http://www.youtube.com/watch?v=yhVpyzORf8Q



Annars, bra sammanfattning av kvällen!

Let´s do it again sometime.. ;) Without the freaks, that is.

2009-12-21 @ 21:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0