Åldersnoja och tantpoäng

Idag smög jag runt i skolbiblioteket för att norpa lite bra ungdomsböcker och råkade då mot min vilja tjuvlyssna på en tonårskonversation. Ibland känner jag en viss tonårsavund, jag vill också ha allt roligt framför mig och CSN i sex år till, men där och då insåg jag att det finns VISSA nackdelar med att inte ha alla mina år på nacken. Konversationen förlöpte ungefär så här:

Tonårskille 1: Jaaaa... Men ja har liksom kastat en SNÖBOLL i ansiktet på en lärare en gång!
Tonårstjej 1 & 2: Men åååååh... Värsta cool du inte e liksom!
Tonårskille 1: Jo men han sa liksom att jag skulle sluta kasta på dom andra och då kastade jag på han istället. GISSA om det fick följder?!
Tonårstjej 1 & 2: Vadå?
Tonårskille 1: Aaaahm... Jag minns inte riktigt. Men det var INTE bra.
Tonårskille 2: Du borde skaffa tjej.
Pinsam tystnad.

Detta var ändå konversationens höjdpunkt.

För att markera min plötsliga avsaknad av allt vad tonårslängtan heter hämtade jag ner mina tantbroddar från förrådet idag. Yeah! Tyvärr tog jag inte på mig dem inför kvällens promenad till gymmet vilket givetvis resulterade i en elegant vurpa på Söder. VARFÖR kan man inte reagera med att sitta kvar en stund och skratta åt sig själv? VARFÖR måste man kasta sig upp under förstulna sidoblickar för att säkerställa att INGEN SÅG. För det vore ju en katastrof? Eller så kan man bjuda på den? Nästa gång sitter jag kvar.


Det har varit en jobbig höst. Men nu börjar jag komma ihåg vem jag är igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå!! Vadå gym!?! Du lovade ju jogging o nu fick jag stå där ensam mitt ute i den snöiga skogen med längdskidor på och gråt i halsen.. Som om inte allt var jävligt nog så åkte Martin vilse och har inte hittat hem än!! Tack så jävla mkt!!!

2009-12-15 @ 21:59:10
Postat av: Jenny

Jag har ju också "glädjen" att umgås med fjortisar en hel del då jag sitter i kassan. Tydligen införs uppfattningen att kassörskan antingen är döv och blind eller helt enkelt oförmögen att förstå svenska språket redan under tidiga tonåren.... Tyvärr... Mycket konstigt får jag höra... ;P

2009-12-15 @ 22:10:54
Postat av: Jenny

Min förra kommentar försvann på vägen, så jag gör väl ett nytt försök...



Även jag har "förmånen" att ha rätt så mycket med fjortisar att göra. Tydligen införs uppfattningen att kassörskor är döva, blinda och allmänt okunniga inom svenska språket redan i tidag tonåren, så jag får höra en hel del som jag gärna varit utan...;)

Löv!

2009-12-15 @ 22:13:55
Postat av: Jenny

Jepp, båda inläggen kom med... F*n också vad jag inte tycker om datorer idag. Och de tycks allmänt jävlas med mig med...

2009-12-15 @ 22:15:23
Postat av: Fraj

Jag sitter alltid kvar. Oftast helt ofrivilligt eftersom jag skrattar så hejdlöst åt mig själv att ens tanken på att resa sig verkar helt befängd. Men sen är jag ju från Skåne också, jag menar... vad ska en äkta norrlänning skylla på egentligen?

2009-12-16 @ 06:15:46
Postat av: Tor

btw.. det första inlägget var från mej om du inte förstod det...=)

2009-12-16 @ 16:15:12
Postat av: Therese

Lugn bara lugn, jag ska paminna dig om vem du ar.



Skryter med att du ar en battre sangerska an mig har borta sa du maste komma och halsa pa sen och bli hyllad. Du ar fantastisk, kom ihag det!



Och Tor, du rular! :-D kan se det framfor mig, en overgiven lillTotte i stora morka skogen...

2009-12-16 @ 16:35:16
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0