I'm tired of using technology

Jaha kära vänner och folk jag inte känner (brukar ha typ 15 läsare om dan, och så många vänner har jag enligt vissa inte därav det dåliga rimmet), nu... nu.... är det nog dags att peppa som fan och skaffa sig (mig?) en riktigt positiv attityd till livet, universum och... allt? Det kan ju nämligen vara så att jag måste gå och jobba imorgon och det känns lite... eh... vad är ordet nu... motigt?

För att motverka alla tendenser till jobbångest (jo, sådana fanns faktiskt där ett tag) såg jag till att få en riktigt partykväll under bältet igår. Det jag kommer ihåg är detta:
1. jag hade väldigt roligt men jag har ingen aning om vad jag hade för skor på mig eftersom det beslutet togs efter LITE för mycket kaffe. Med Baileys i.
2. jag blev psykad av en bartender som ska få igen big time.
3. jag hade sjukt trevligt sällskap även om jag tappade bort dem i omgångar.
4. jag hittade bankdosan på bordet i morse så jag måste ha varit lite orolig för kvällens utsvävningar när jag kom hem. Jag tänker inte kolla i nyktert tillstånd.
5. jag gick ut i regnet en stund (för att... eh... ja...) och gick in igen utan att tänka på vad regn brukar göra med min så kallade frisyr. Efter ca en halvtimme gick jag till damrummet och ICK! det var ett monster i spegeln!!!
6. jag fick ÄNTLIGEN på fullaste allvar höra repliken "Tjena kexet, står du här och smular?". Och den var riktad till mig!!! Jag är så lycklig, det här har jag väntat på i MÅNGA år!
7. jag fick dansa till "I won't let the sun go down on me" som var värsta favoritlåten när vi gick på Loppis-disco (ja i Hällsjö hade vi sånt! It was the shit!). Heartbreak har en hel del självironi, så för oss som besitter en hel del sådan också är det ett riktigt bra ställe.
8. jag har bra mycket bättre vänner än jag ibland förtjänar. Men livet är ju inte rättvist så det är bara att tacka och ta emot...

Ibland önskar jag att jag hade lite bättre kontroll över mitt galna hjärta. Men jag inser att livet skulle bli rätt ospännande då.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jag MÅSTE komma och hälsa på till våren då jag har åldern inne ;P

2009-08-16 @ 20:40:04
Postat av: Annagrannen

Ja det var värst vad han psykade dig! Drygbeteende må jag säga.. Tusen tack för en skitkul kväll!

Och hjärtat måste få skena ibland. Annars blir det nog precis som du säger, rätt trist.

2009-08-16 @ 22:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0