Så var det måndag...

Nu blev det en sån där skojig liten helg igen! Den började ärligt talat inte så bra eftersom jag till min stora förskräckelse upptäckte att det bodde ett litet DJUR bland kläderna i lådan under sängen. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!!! Så jag var tvungen att leta reda på tips på internet om hur man blir av med sådana (vadå, det kunde ju ha funnits FLER!?) och toksanerade sedan lägenheten. Brr. Om de överlevde det där förtjänar de nästan att leva. Nästan. Men inte riktigt.

En elev frågade mig idag: "men Jessika, när får vi komma hem till DIG och fika?"(apropå student och lite annat). Hm. Pja, vem vill inte ha hem en klass på 30 pers till sin nya lägenhet? Jag räckte inte upp handen här. Klart ungarna ska få fika. :D

En mycket... intressant helg i övrigt. D och jag skulle ta det jättelugnt. Bara äta lite middag, käka lite godis och gå ut och dansa lite. Vi åt lite middag, käkade lite godis och sen... vet jag inte riktigt vad som hände? Var kom alla öl ifrån? Och dansade vi verkligen nåt? Alls? Vad hade gröna gurkor med saken att göra? Och varför behövdes det så mycket kaffe på söndan för att överhuvudtaget bli människa igen? Och VARFÖR ställer jag en massa frågor utan att ge några svar? För att det är irriterande? Eller?


Imorrn är det mer nationella prov, jag ÄLSKAR verkligen tanken att drygt 50 av mina elever imorgon ska sitta i 100 minuter och skriva texter som yours truly ska rätta. Noggrant.

Showmöte har vi hunnit med idag också, så nu är datumet i princip spikat: 26/9 måste ALLA jag känner och tycker om rensa sina almanackor och infinna sig på än så länge hemlig plats (i Gävle dock, så mycket kan jag avslöja). Då är det premiär. Känn spänningen. Känn förväntan. Det blir ännu bättre.


Kommentarer
Postat av: Anna P

Weee, äntligen! :D Men september?! Du är grym Jessika...:P

2009-04-27 @ 21:57:41
Postat av: Dharmanna

Jag spikat datumet nu.. men påmind mig.. Vår helg var ju bäst..=)



kram

2009-04-28 @ 00:25:34
URL: http://dreamdharma.blogg.se/
Postat av: Rickard

Datumet inlagt i kalendern!



Och ja, du borde verkligen öva på att ge de rätta svaren på alla bra frågor!

2009-04-28 @ 00:41:40
URL: http://fulltuta.blogspot.com
Postat av: Pia

Bokar datumet, och plats på soffan? :P

2009-04-28 @ 10:43:07
URL: http://lyckoblandning.blogg.se/
Postat av: Jenny

I´ll be there! Rensar min otroligt packade kalender och bokar husvagnen själv den helgen!



Pöss!

2009-04-28 @ 12:46:07
Postat av: Anna

KEPS!

2009-04-28 @ 19:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0