Saker jag är rädd för

Okej, jag mår kanske inte heeeelt bra än, så jag roar mig med att komma på saker man (läs: jag) blir så rädd för att man skulle kunna kissa på sig. Men det gör man förstås inte, vibrationsträning tränar ALLA viktiga muskler. ;)

1. När man tittat på klipp på Youtube med låg volym (som gjort att man dragit på ordentligt med kräm i sina små datorhögtalare) och sedan slår igång en redig countrydänga. Jesus. Det här funkar också med en rejäl stereo, kommer ihåg en gång när jag nästan fick hjärtslag i Härnösand, hade hunnit några meter från mastodontmaskinen när den drog igång nån rocklåt på HÖGSTA volym. Det bara small i huvudet.

2. När man nästan somnat på X-tåget (som av nån anledning ALLTID måste släppa förbi X2000 vid tågmöte) som stannat till så att man riktigt dåsar till och så WHAAAAOM!!! dånar just ett X2000 förbi centimeter från ens öra. Jesus igen.
3. När kollegor smyger på en runt hörnet/rycker upp dörren man precis ska öppna.

4. När man tycker att man hör nånting gå runt i gamla flickrummet hos mor och far och reser sig på armbågen för att kolla över sängkanten vad det är (jag har en dubbelsäng för mig själv där, det är rätt långt till sängkanten för det mesta) och en katt hoppar upp rakt i ansiktet på en. Brrr.

5. När telefonen väcker en mitt i en spännande flyga kvast-dröm där man jagas av... hrm, Voldemort givetvis, inte elever inte! "Vad?! Vem?! Var är jag?!"

6. När man vinglar till i högklackat på scen och just i det ögonblicket är övertygad om att man ska ramla över scenkanten.

7. När man på väg hem upptäcker hur de båda killarna framför en plötsligt delar på sig och den ena försvinner för att sedan dyka upp igen från en sidogata strax bakom en. Och jajemen, detta har hänt. Tur att man på den tiden hade grannar som stod vid porten och rökte...

8. När det vid ett riktigt rejält åskoväder plötsligt smäller till samtidigt som alla lampor slocknar, grannens hund börjar skälla och alla billarm på parkeringen utanför går igång. DÅ vet man ju inte att det är grannens träd det har slagit ner i! Alternativt när blixten slår ner i telefonledningen utanför huset och ett eldklot hoppar ur telefonen bredvid Mattias. Vi var helt paralyserade i säkert tio sekunder innan vi insåg att vi levde.

9. När man tillbringat en halv natt med att läsa klart sista Harry Potter-boken och vaknar till av ett hand sakta sträcker sig in i rummet genom det öppna fönstret (få inga idéer nu, men hemma hos mor och far har jag en brandstege utanför fönstret...). Jag DOG nästan. Kul att veta att man i krissituationer varken skriker eller springer för sitt liv utan bara konstaterar "nu dör jag av chock". Det var bara en plastblomma som sakta ramlade med hjälp av en gardin som rörde sig lite i den stilla sommarbrisen (vadå, vem får inte livlig fantasi i rummet där man upplevt sina värsta mörkrädsleattacker. Och har ni läst sista HP-boken? Nä just det.) men jag har nog aldrig varit så nära en hjärtattack.

10. När en snorunge i guidegruppen glatt men hysteriskt skriker: "Kolla, en ORM!" och pekar ca två dm från guidens (läs: min) fot. Not a big fan of snakes.

Men jag erkänner villigt att INGET av detta slår hysteriattacken jag och en icke namngiven kvinnlig bekant fick i yngre år när vi sett "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" och stod och väntade på hennes mor i hallen. Det var mörkt. Det var Hällsjö. Vi var uppskrämda. Broar (eller vad fan ni nu kallar såna anordningar söderut. Trappan?) i Norrland är inte till för att fint kliva upp på, det ska dåna rejält så att man slipper skaffa dörrklocka eller vakthund. Jag är INTE den flickiga typen som skriker gällt för minsta lilla, men då nådde rösten oktaver jag inte visste att den hade.


Nä, man kanske ska försöka sova bort det istället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0