Nä. Inte frisk.

Happ, jag kanske var en aning korkad när jag deklarerade att jag skulle klara mig från magsjukan. Högmod går före fall liksom. För givetvis var den lätta obehagskänslan jag började känna i måndags morse inget annat än början på en mindre rolig dag hemma i Hällsjö. Annars har jag haft det riktigt bra, umgåtts mycket med storasyster (eftersom alla andra tillbringade helgen med att spy ikapp), spelat massor med Yatzy, tagit ett par promenader i vackra omgivningar och ätit en massa cowboy cookies. Mmm! Synd bara att jag inte kunde äta några extra innan jag åkte söderut, men det är inte riktigt vad man längtar efter när man inte fått i sig vanlig mat på ett par dar. Konstigt.

Efter en lång och i början kall buss- och tågresa har jag nu återvänt till min lägenhet där jag tänker stänga in mig ett par dar nu. Medan jag var borta har inte mindre än TRE sällskap varit här och på olika sätt tittat till mitt lilla hem. Nån har fixat fläkten, nån annan hämtat alla köksluckor (intressant effekt må jag säga! Nu syns det tyvärr vad jag har i skåpen så jag MÅSTE faktiskt städa där) och nån har besiktigat lägenheten (jag blev godkänd! Whoopi, jag har inte fått betyg på länge!). Har lyssnat på Harry Potter hela resan, snart är sista boken slut så jag lär drabbas av seriös abstinens inom kort... Ack! Vad gör man utan Stephen Fry?!

Jag vill må bra NU och äta påskgodis!!! För en sockerjunkie som mig är det här ju årets höjdpunkt!!! Kanske i och för sig är bra att jag måste hejda mig några dar till dock...


När jag skulle åka från kära Hällsjö följde mor, storasysteryster och syskonbarnen med ut för att titta på bussen (med tanke på hur Emma reagerade när långtradarna for förbi var det STORT att titta på trafik överhuvudtaget eller overheadtaken som vi säger på mitt jobb) och precis när jag klivit på vrålar Emma och Stina i kör (ja eller lite  i otakt, vi får jobba på den där kören lite) "HEJDÅÅÅÅÅ!"  Busschauffören fick sig ett gott skratt... Snacka om att man ville kliva av igen, särskilt när lilla mamma vinkade på andra sidan bussfönstret!
 


Kommentarer
Postat av: Anna-kollegan

Haha, overheadtaken?! Aldrig hört förr (var jobbar du, var jobbar jag??) men taget rakt av, sådär bara! :D

2009-04-08 @ 19:04:14
Postat av: Jenny

Syster! Jag har svårtartad yatzyabstinens... Som tur är så var far och morbro hit med min husvagn idag så jag tvingade dem att spela två partier!

2009-04-12 @ 15:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0