Lärardag i kaffets tecken

Oj vilken skojig liten dag! Jag hade stora problem med insomningen igår kväll (ett vanligt problem efter lov när man ställt om dygnsrytmen till normalläge. Det vi gör när vi jobbar äro icke i närheten av normalt - det är okristligt att kliva upp 06.00.) men av någon anledning kom jag up and away betydligt tidigare än jag hade tänkt mig ändå. Var på skolan 40 minuter innan föreläsningen skulle börja, så jag hann dricka en kopp kaffe i lugn och ro och snacka lite skit. Intressant föreläsning på det (det var lärardag, alltså LYSSNADE jag på föreläsningen, jag höll den inte. Därav det intressanta) och så rast med GRATIS KAFFE! Woho! Och kanelbulle! Jag blev så till mig att jag glömde att jag egentligen skulle vara någon annanstans, men Denise kom som tur var och förmyndade lite så att jag omfördelade mina gracer.

Efter fikat, dags för grupparbete! Flera timmars spånande, diskuterande, argumenterande, filosoferande och skrattande väckte liv i hjärnceller jag trodde var döda för längesen. Ämnet var jämställdhet, och det var verkligen på tiden att skaka fram det jag egentligen tycker som jag någonstans i anpassningen till läraryrket litegrann tappat bort. Högst underhållande men också oerhört frustrerande. I like it.

Tiden flög och så var det lunch med påföljande glass på Donken (som utlovat!) och en mysig stund i solen med mina äcklingar. Mer diskussioner och sen var det GRATIS KAFFE! IGEN! Efter det blev alla färger plötsligt mycket skarpare och jag bestämde mig illvasst för att springa till gymmet så fort cykeln landat utanför huset. Tror inte det hjälpte dock, om det var svårt att somna igår kommer det att bli stört omöjligt ikväll. Hehe.

Ja och i söndags var det dans som jag inte har berättat om här! It was the shit. 'Nuf said. Thanks D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0