I can really shake 'em down

Ser ut som om jag varit i slagsmål, men det HAR jag inte. Jag lovar. Behöver bara lite mer smink än normalt för att se, ja normal ut.  Att ena handens knogar råkar vara lite uppskrapade gör ju inte direkt att mina ursäkter låter mer trovärdiga, menmen... Jag funderade på att använda det för att skrämma upp eleverna lite, typ "Ja, här ser ni hur det kan gå om man dricker sprit ungdomar!" men jag skulle aldrig kunna hålla masken... :P

Idag var jag tvungen att ge upp och använda mina sista slantar på ett par nya joggingskor. Gissa om de invigdes med pompa och ståt i Bollan! Ja... eller... det var faktiskt rätt jobbigt ändå...

Det ska bli pingis på gymmet! Haha, jag har inte spelat sen jag var... 15 kanske? På den tiden var alla ledare från andra klubbar mycket imponerade av vår lagmoral och kämpaanda. De frågade på fullaste allvar våra ledare (alltså våra föräldrar, i Kyrkdal tog vi det som fanns. Och var gratis) vad de hade gjort för att fostra sådana bra förlorare... Aldrig några sura miner i KIK. Hrm. Den enkla förklaringen var helt enkelt att vi var jävligt vältränade när det gällde att förlora...

På tal om fetischismer är ljudet av bordtennisbollar mot bordet  för övrigt helt oslagbart.

I elevernas läsmaterial inför nationella provet i engelska står det på fullaste allvar att män när de ingår äktenskap med en kvinna börjar HJÄLPA TILL mindre hemma. Jag måste ju vara hemskt radikal om jag tycker att man inte kan "hjälpa till" i sitt eget hem, lika lite som man kan "sitta barnvakt" åt sina egna barn. "Min tjej är jättesnäll, hon hjälper till jättemycket hemma". Jomen Sverige är ju ett fint jämställt land.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad har du gjort som behöver mer smink och har uppskrapade knogar då?!



Jag blir också skogstokig då folk frågar om Stefan sitter barnvakt då jag är ute utan ungarna... De brukar få sig en inte alltför vänlig föreläsning att min karl sitter Jävlar anamma inte barnvakt till sina egna barn!



Pöss!

2009-04-22 @ 12:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0