Det gäller att hålla koll på detaljerna...

Idag var jag och Annika på IKEA. Mycket fin affär. Mycket som ville följa med mig hem. Mycket smarta och utrymmessparande garderober. Mycket man tyvärr inte kunde smuggla med sig i väskan. På vägen hem kom vi på den briljanta idén att köra en väg vi normalt inte brukar ta (genom Villastan) för att titta på lite fina hus. Vi missade den LILLA detaljen att det visst var match ikväll? Och att vägen vi tog går precis förbi Strömvallen och därför alltid stängs av för genomfart när det är match... Smidigt.

Nya springskorna fick komma ut och röra på sig ikväll också, helt fantastisk kväll att vara ute! Nu börjar det kännas som riktig vår, kanske dags att fylla kroppen med en massa vårkänslor?! Eller just det ja... Jag är lärare... Det är nu alla kollegor (ja okej då, jag också...) börjar få vansinnesutbrott för minsta lilla, eleverna somnar innan man ens har börjat prata, nationella prov-säsongen tar ordentlig fart (med start imorgon, woho!) och kaffemaskinen långsamt men säkert går mot sin undergång... Härliga tider!

För första gången på mycket länge har jag ingen besvärande besatthet att hantera. Känns lite tomt. Så vad fylla huvudet med nu? Kanske... sånt där man hade koll på när man var yngre: alla födelsedatum för medlemmarna i Take That, alla texter till alla låtar Boppers nånsin gjort, samtliga repliker i Den Lilla Sjöjungfrun, multiplikationstabellen? Ja. Där har jag nåt att jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0