Dagens visdomsord...

... är definitivt dessa: om du har tänkt tvätta av en ansiktsmask inom en överskådlig framtid är det en dålig idé att måla naglarna först. Bara så du vet.

Klockan är två och jag har redan hunnit med en runda i Bollan (Bolognern för dig som inte är Gävlebo) i rask takt! Det var... tungt... Jag kom på efter några meter att jag nog har ganska ordentlig träningsvärk efter gårdagens gruppass. Vaderna var först lite förundrade "Hon kan inte mena allvar?" sedan sa de "Eh... nä? Det kan du FETglömma" varpå jag var tvungen att ändra springstil (och eftersom jag inte hade nån till att börja med blev det till en rätt svår utmaning...) och tappade förmågan att konversera. Ingen större förlust för sällskapet kanske, men det gör att man märker mycket fortare hur trött man är... :P

Igår fick jag till en fyratimmars after work med mycket trevligt sällskap! Trots att vi båda var tröttare än tröttast (och hon kanske till och med tröttare ändå) blev vi kvar på Bishop's i fyra timmar och pratade om sånt vi aldrig får tid till när vi springer förbi varandra i Vasas korridorer. Lärare är, tro det eller ej, ett både intressant och underhållande släkte... ;)

Idag tänkte jag gå och handla en hel massa frukt (ingen bra idé på en lördag eftersom de får fruktleveranser i början av veckan, men what the... jag har slut...) och sedan rätta uppsatser. Fy fan. De (eleverna) har dessutom fullständigt massakerat en av mina favoritfilmer (Walk the line) i sina så kallade analyser så det är inte direkt kul läsning. Har sparat de bästa till sist dock (ja, precis så elak kan man vara som lärare, man VET vilka som lägger ner tid och ansträngning på sina texter, så de lägger man sist i högen för att ha något att se fram emot).

Kvällen? Vi får se... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0