Bra start på dagen?

Jag brukar väldigt väldigt sällan tycka att saker och ting är pinsamma (kanske för att jag i så fall skulle få tillbringa så mycket tid med att skämmas?) men i morse var det fan nära. För en gångs skull tyckte jag att jag verkligen var värd en sovmorgon, så jag snoozade på till åtta innan jag masade mig upp, drog på närmaste morgonrock och gick och blötte håret. Det stod typ rakt upp med intressanta virvlar över ena ögat, så jag insåg att jag inte skulle få nån matro förrän jag tagit hand om det. Blåste det lite på måfå med resultatet att virvlarna UPPTILL försvann, men resten av håret såg ut som... att elluttagen skulle få sig en match. Rätt nöjd med läget ändå, hasade i för stora tofflor och fixade frukost och slog mig ner framför morgon-tv för en lugn och skön frukost. Då hör jag en bildörr smälla utanför fönstret. Fråga mig inte HUR men jag bara VISSTE att det var skåpluckemänniskorna... Så jag rusade upp till fönstret, mycket riktigt, där stod en skåpbil med deras namn på. Jag insåg givetvis att jag måste jobba snabbt, så jag slängde av mig morgonrocken och slet på mig första bästa utstyrsel. Håll i er nu. Det blev RÖDA leggings med nån slags klänningsvariant utanpå som jag PRECIS hann dra på mig innan det ringde på dörren. Jag hade helt glömt håret, men jag kom rätt snabbt ihåg det när jag öppnade dörren och såg reaktionen hos killen på andra sidan. Samtidigt passade klänningen på att glida iväg så att halva BH:n syntes och så insåg jag förstås att jag satt fast klänningen i leggingsen (ja hur fan stavar man det då?!) också... Och jajemen, klart att killen som försökte låta bli att skratta åt min fantastiska uppenbarelse var jättesöt. SUCK.

So far so good liksom. Men jag hämtade mig så pass att jag lyckades ta mig till jobbet i någorlunda presentabelt skick i tid till dagens första lektion. Fem minuter innan lektionen började såg jag till min fasa att jag inte hade en enda sekund av lektionen planerad! WHAT?! Mycket märkligt, men jag hann inte stanna upp och fundera över orsaken till detta fatala misstag, utan rusade ner till lektionssalen för att i alla fall hinna starta datorn och visa nåt käckt klipp medan jag försökte komma på en nödlösning. När jag med andan i halsen nådde dörren var det något som inte riktigt kändes rätt... Tog några sekunder innan jag insåg att det inte fanns några elever utanför? Hm. Tog ganska många sekunder till innan jag insåg varför. De informerade mig för flera veckor sedan att de inte skulle vara i skolan idag utan på nån... klassresa... typ... Hrm. My mistake.

Efter jobbet: showmöte (håll kalendrarna fria i slutet av september kära vänner, då smäller det som faaaan! :D). Efter showmöte: hem och fika. Efter fika: sova?


Kommentarer
Postat av: en som plötsligt blev väldigt trött på sina skåpluckor...:P

Vafan Jessika, du fick ju det där Gevalia momentet (ja hur fan stavar man det då?!) som alla hoppas på! SÄG att han inte blev klar idag utan att han kommer tillbaka? Och då är du beredd! Det är fan din plikt att vara beredd!



(alla=två som jag vet;))

2009-04-16 @ 22:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0